Završne svečanosti naših predškolaca 

U prostoru vrtića održane su završne svečanosti, a djeci su simbolično dodijeljene diplome. Tim povodom djeca i odgojitelji iz odgojnih skupina : „Ježići“, „Krijesnice, „Domaći“ „Točkice“ i „Sovice“  pripremili su za roditelje i sve druge uzvanike raznovrsne recitacije, pjesmice, igrokaze, itd. Vjerska odgojna skupina „Noina lađa“ tim povodom, uz prigodno druženje, svoj su rastanak obilježili zahvalom i euharistijskim slavljem.

 


Odgojna skupina Domaći

 


Odgojna skupina Krijesnice

 


Odgojna skupina Sovice

 


Odgojna skupina Ježići

 


Odgojna skupina Točkice

 


Odgojna skupina Noina lađa

 

 

Posjet Zoološkom vrtu grada Zagreba

11.06.2022. odgojna skupina „Pande" posjetila je Zoološki vrt grada Zagreba. Za vrijeme posjeta djeca su imala priliku vidjeti različite životinje i hraniti ih prema planu Zoološkog vrta (kada se koja životinja hrani). U okviru suradnje sa roditeljima u skupini se provodio projekt „Sve o pandama". Zahvaljujući ovom projektu i suradnji sa roditeljima, organiziran je posjet Zoološkom vrtu s ciljem da djeca vide pandu i uživo. Posjet je kod djece izazvao oduševljenje te se s njega vraćaju puna dojmova. U nastavku slijede neke od izjava djece nakon posjeta:

" Bilo mi je najljepše kada je striček hranio crvenu pandu."

" Bilo mi je najljepše kada su morski lavovi skakali kad im je striček bacao ribu."

" Malo me bilo strah šišmiša, ali su mi bili najbolji."

" Bilo mi je najljepše kod kozica jer su nam dale da ih dragamo."

 

 

Sportske igre

Djeca odgojnih skupina „Sovice“ i „Domaći“ povodom obilježavnaja Svjetskog dana sporta 25. svibnja,  imala su priliku sudjelovati u sportskim igrama. Natjecali su se u nogometu, povlačenju konopa i štafeti te su na taj način obilježili ovaj dan. Po završetku natjecanja djeci su uručene osvojene medalje.

 

 

Posjet Gradskoj knjižnici Ante Kovačića

19.05.2022. djeca iz skupine „Sovice“ posjetila su u Gradsku knjižnicu Ante Kovačića. Na putu prema knjižnici susrela su se sa djelatnicama Policijske postaje Zaprešić koje su djecu educirale o pravilnom prelasku preko zebre. Djeca su za vrijeme posjeta prisustvovala predstavljanju slikovnice „Blanka i oblaci“. Slikovnicu je napisala naša spisateljica Ana Dobričić koja je bila na predstavljanju te je djeci pročitala slikovnicu. Nakon toga uslijedila je likovna radionica, istraživanje dječjeg odjela i slikovnica te slobodna igra u igraonici knjižnice.

 

Katolički vjerski program – odgojna skupina „Noina lađa“

U sklopu redovnih programa Dječjeg vrtića „Vrtuljak“, provodi se i program katoličkog vjerskog odgoja u skupini „Noina Lađa“. Skupina Noina Lađa je mješovita skupina, dob djece je od treće godine do polaska u školu. Ovakav raznolik sastav skupine pozitivno utječe na sva područja razvoja djeteta, jer ono ima priliku stjecati različitija iskustva, a samim time i usvajati više prosocijalnih ponašanja nego u homogenoj skupini.

Program katoličkog vjerskog odgoja isprepliće se kroz sva područja aktivnosti i djelatnosti. Aktivnosti vjerskog odgoja su duhovna nadogradnja i spoj svih događanja u skupini.  U skupini, uz ostale centre aktivnosti, nalazi se i centar za vjerske igre i aktivnosti.

 

Aktivnosti u skupini prate događanja u liturgijskoj godini, a u skupini se često provode projekti, obrađuju prikladni vjerski tekstovi te se uključuju u rad lokalne zajednice. Neki od primjera aktivnosti su: izrada makete Svete obitelji (Projekt „Odgojitelj – roditelj“), nastup na polnoćki u Crkvi Marije Kraljice Apostola, sudjelovanje u hodočašću dječjih vrtića Zagrebačke nadbiskupije u Mariju Bistricu, završna svečanost i oproštaj od predškolaca te euharistijsko slavlje u Crkvi Marije Kraljice Apostola.

 

 

Program Ranog učenja engleskog jezika – odgojna skupina „Smajlići“

U našem vrtiću provodi se program ranog učenja engleskog jezika za djecu od navršene 3. godine života do polaska u školu. Program provode odgojitelji sa položenim znanjem engleskog jezika u skupini „Smajlići“.

Predškolska je dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranih jezika. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje, jer u poticajnom okruženju dijete jezik usvaja spontano i situacijski te kroz iskustvo praktičnih aktivnosti s drugom djecom i odraslima.

 

U skupini se jezik uvodi postepeno, a aktivnosti se provode i na hrvatskom i engleskom jeziku. Jezične strukture se usvajaju kroz svakodnevne situacije, dnevni ritam skupine, pjesme, priče i ostale sadržaje. U sklopu plana i programa, s djecom se provode i aktivnosti kojima se obilježavaju anglosaksonski blagdani. Cilj ovih aktivnosti je osvijestiti kod djece običaje drugih kultura, obogatiti njihovo iskustva i spoznaju. Pomoću specifičnosti tih prigoda utječe se i na formiranje kulturnog identiteta djeteta te na njegov budući odnos prema društvu i okolini.

 

Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu sa potrebama i interesima djece. Djeca kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajaju znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju:

  • Uče pozdraviti, predstaviti se, reći svoju dob
  • Predstaviti članove obitelji
  • Imenovati predmete, igračke i igre s kojima se igraju u vrtiću i kod kuće
  • Brojati na engleskom, imenovati boje
  • Koristiti pojmove na engleskom jeziku
  • Upoznavaju se sa običajima zemalja engleskog govornog područja

 

 

Projekt „Slikovnica“

U odgojno obrazovnoj skupini „Sovice“ proveden je projekt „Slikovnica“. Projekt je trajao od veljače do svibnja 2022. godine, a potaknut je dječjim interesom za čitanjem slikovnica. U skupini se na dnevnoj bazi čitaju slikovnice, a uz to djeca donose svoje slikovnice od kuće ili posuđene iz knjižnice.

Ciljevi projekta su: poticati kod djece ljubav prema čitanju i pisanoj riječi, poticati djecu na simboličku igru, upoznavanje djece sa slikovnicama raznih tematika i sadržaja.

Zadaci projekta su: poticanje djece na izražavanje kroz prepričavanje i dramatizacije priča, bogaćenje rječnika, razvoj mašte, upoznavanje sa knjižnicom, dijelovima knjižnice, zanimanjem knjižničara, poticanje na istraživanje i samostalno zaključivanje, uključivanje roditelja u suživot skupine, osnaživanje suradnje sa lokalnom zajednicom (posjet gradskoj knjižnici).

Za vrijeme projekta djeca su imala priliku čuti razne priče iz slikovnica. Slikovnice su odabrane ovisno o dobi djece, interesima i potrebama skupine. Nakon čitanja slikovnica djeca nerijetko žele listati pročitane slikovnice te tu dolazi do interesa za čitanjem kod dijela djece. Uz pomoć odgojitelja čitaju naslov slikovnica i dijelove koji su ih se posebno dojmili. Soba dnevnog boravka je prilagođena dječjim interesom te se centra početnog čitanja preoblikovao u centar knjižnice gdje djeca ulaze u simboličku igru – preuzimaju ulogu knjižničara i člana knjižnice.

Suradnja sa roditeljima je dignuta na višu razinu te na početku projekta propitujemo njihov interes i angažman za čitanjem slikovnica svojoj djeci kroz anketni upitnik. Uz to, na kutiću za roditelje i u whatsapp grupi imaju priliku pročitati edukativne tekstove o važnosti čitanja te na koji način odabrati adekvatnu slikovnicu za svoje dijete. U ožujku krećemo s aktivnošću prepričavanja slikovnica. Djeca su sa svojim roditeljima čitala slikovnicu kod kuće, a zatim ju nosila u skupinu gdje su ju prepričavala svojim prijateljima. Kao pomoć u prepričavanju svojih slikovnica, dio djece izrađuju lutkice, donose plišance, crtaju slikovne predloške uz koje pričaju priče. Također, u sklopu projekta posjetili smo Gradsku knjižnicu Ante Kovačića te Ivaninu kuću bajki u Ogulinu čime smo zaokruži projekt.

 

Majčin dan

U tjednu pred Majčin dan (08. svibnja) u odgojnim skupinama našega vrtića provedene su razne aktivnosti kojima smo obilježili ovaj poseban i važan dan. Djeca su uz pomoć i podršku svojih odgojitelja izrađivala čestitke i ukrase za svoje mame, crtala i slikala portrete, slušala priče i recitacije na ovu temu te proslavila ovaj važan dan u obliku piknika na dvorištu vrtića.

U nastavku slijede izjave djece u dobi od 2 do 7 godina:

Moja mama voli… „Kad Vigo ide doma. Kad Vigo pava.“, „Jabuku, bananu, krušku.“, „Tatu.“, „Seku.“, „Čokoladu.“

„Moja mama se zove Nives. Igramo se sa figuricama i gledamo crtiće. Volim je jer je mama najdraža.“

„Najdraže mi je kad se cijeli dan mama sa mnom igra.  Moja mama ima veliku glavu.“

„Volim mamu jer je lijepa. Skupa radimo tortu i kolače. Beremo bobice koje su visoko.“

„Volim mamu jer je dobra i lijepa i voli se igrati sa mnom. Najviše volim kad se šetamo i kad mi pripremi lijepe haljine za vrtić.“

„Volim ju jer je dobra prema meni. Najviše volim kad igramo uno i čovječe ne ljuti se.“

„Volim kad ponekad spavam sa mamom. Volim ju jer je dobra, lijepa i zato što mi pomaže.“

„Volim mamu zato jer me svaku večer grli i ljubi.“

„Volim grliti mamu i volim ju jer me pusti da malo duže spavam. Najviše volim skakati po njoj i zezati ju.“

„Volim mamu jer mi radi dobre stvari, kad padnem da mi pomogne. Najviše volim kad se šetamo.“

 

 

Izlet „Moslavačka priča“

05. svibnja 2022. godine odgojne skupine „Točkice“ i Patuljci“ te predškolci odgojne skupine „Noina lađa“ proveli su dan u Moslavini. Kroz posjet imanju „Moslavačka priča“ djeca su imala priliku upoznati se sa načinom života u prošlosti u sklopu posjeta moslavačkih kuća, upoznati biljne i životinjske vrste specifične za taj kraj kroz šetnju uz ribnjak i šumu. Također, djeca su dio vremena provela u zabavnom sportskom natjecanju, traženju skrivenog blaga i slobodnoj igri na dječjem igralištu.

 

 

Posjet Javnoj vatrogasnoj postrojbi Zaprešić

04. svibnja obilježava se dan svetog Florijana, zaštitnika vatrogasaca. Povodom tog dana, djecu i odgojitelje odgojnih skupina „Sovice“ i „Ježići“, ugostili su vatrogasci Javne vatrogasne postrojbe Zaprešić. Djeca su se upoznala sa vrlo važnim i odgovornim  zanimanjem vatrogasaca,  vatrogasnom postrojbom, opremom i vozilima. Uz to, vatrogasci su za djecu pripremili razne poligone i igre što je kod djece izazvalo veliku radost i oduševljenje.

 

 

Izlet u Krapinu - Muzej krapinskog pračovjeka

U utorak, 03.05.2022. skupine Krijesnice i Ježići posjetile su Muzej krapinskog pračovjeka u Krapini. Dolaskom u Krapinu djeca su imala priliku pogledali kratki film o  neandertalcu, a zatim su išla u obilazak muzeja. Tijekom obilaska slušala su o nastanku galaksije, zemlje, životu ljudi i životinja, vremenu u kojem su živjeli dinosauri, njihovom izumiranju te evolucijski tijek razvoja čovjeka. Svaka od navedenih tema izazvala je veliko zanimanje i oduševljenje kod djece. Na kraju posjeta djeca su sudjelovala u radionicama za vrijeme kojih su saznala više o životu dinosaura i fosilnih ostataka te su izrađivala fosile od gline. Radove izrađene u glini ponijeli su kući za uspomenu.

 

 

Kuća bajke

03. svibnja 2022. godine odgojne skupine „Domaći“ i „Sovice“ posjetile su Kuću bajke koja je nastala po uzoru na djela Ivane Brlić Mažuranić. Za vrijeme posjeta djeca su imala priliku vidjeti Đulin ponor, park kralja Tomislava te razgledati grad Ogulin. Nakon razgledavanja uslijedio je posjet Ivaninoj kući bajke u kojoj smo slušali priče, gledali animirane filmove, „dobili moći“, upoznali se dodatno sa našom spisateljicom i izrađivali svoje patuljke u sklopu radionice. Na kraju izleta djeca su uživala u slobodnoj igri u parku kraj jezera Sabljaci. Djeca se sa izleta vraćaju puna dojmova što je vidljivo u sljedećim izjavama:

„Bilo mi je najljepše kad smo bili u kući od Ivane Brlić Mažuranić. Vidjeli smo ogledalo koje priča!“

„Najviše mi se svidjelo kad smo bili u kući bajki i kad smo pili čarobnu vodu.“

„Najviše mi se svidjelo kad smo bili u restoranu i kad smo se igrali kraj jezera to mi je bio najljepši pogled! I kad sam bila u autobusu sa svojom najboljom prijateljicom.“

„Ovo mi je najbolji dan u vrtići! Najviše mi se svidio onaj div.“

„Najviše mi se svidjelo kad sam vidjela onog čovjeka od kamena i kad smo dobili moći.“

„Najbolje mi je bilo kad smo se vozili u busu i igrali se u parkiću.“

„Najviše mi se svidjelo kad smo radili patuljke i gledali crtić.“

 

 

Projekt „Put oko svijeta“

U skupini Točkice proveden je projekt Put oko svijeta od  siječnja do travnja 2022. godine. Aktivni sudionici projekta bila su djeca, roditelji i odgojiteljice Zdenka Huško i Marijana Andrec.

 

Ciljevi projekta su: razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema drugima, osobama različitog izgleda, jezika i potreba, upoznavanje djece s drugim kulturama i narodima te njihovom poviješću i tradicijom, načinu života u drugačijim uvjetima i dijelovima svijeta kao i upoznavanje različitosti biljnog i životinjskog svijeta te razvijanje partnerstva s roditeljima.

 

Zadaci projekta su: razvoj kreativnosti u različitim oblicima izražavanja i stvaranja, razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina te prosocijalnog ponašanja.

 

Djeca pokazuju interes za zastave zemalja svijeta. Listajući Atlas svijeta, dječaci su počeli crtati zastave. Ubrzo su djeca iz skupine počela prepoznavati sve više zastava i imenovati imena sve više država.

Na put oko svijeta Točkice su krenule upoznavajući europske države za koje su pokazali najviše interesa (Francuska, Italija, Španjolska, Portugal, Velika Britanija, Švedska, Slovenija, Slovačka, Rumunjska, Bosna i Hercegovina, Rusija, Vatikan, Austrija i Njemačka). Kraj putovanja po Europi završili smo našom domovinom Hrvatskom. Djeca su upoznala hrvatsku zastavu, grb, himnu, krajeve svojih predaka (rodni kraj roditelja, djedova, baka), ljepote Nacionalnih parkova, poznate hrvatske izumitelje i izume, građevine…

Djeca upoznaju i ostale kontinente kroz raznolikost biljnog i životinjskog svijeta, različitost ljudskih rasa, jezika, pisma, glazbe, plesova i ostalih zanimljivosti.

U samoj skupini imamo multikulturalnu različitost te su nam roditelji, djedovi i bake puno pomogli u suradnji da realiziramo ovaj projekt i približimo djeci druge kulture.

 

Mala škola rolanja

U petak, 8. travnja 2022. godine predškolci našeg vrtića uspješno su završili još jednu školu rolanja. Program je proveden na igralištu Srednje škole Ban Josip Jelačić, a realiziran je od strane sportskog društva „Surfići”. Djeca su pred svojim roditeljima uspješno prikazala sve što su naučila u školi rolanja koja je trajala tjedan dana.

 

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Svjetski dan svjesnosti o autizmu Glavna skupština UN-a odabrala je za obilježavanje 2. travnja čime želi skrenuti pozornosti javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja. U pastoralnom centru Marije Kraljice apostola u organizaciji udruge “Rubikon,” koja djeluje na području Zaprešića i brine o djeci sa poremećajem iz spektra autizma, djeca i odgojitelji iz odgojnih skupina “Krijesnice” i “Ježići” prigodnim programom obilježili su taj važan dan. Nakon prigodnog programa djeca su bila počašćena, a kasnije su imala priliku promatrati puštanje plavih balona koji su postali simbolom tog dana.

 

Vodeni Tjedan zdravlja

Povodom obilježavanja Svjetskog dana zdravlja 07.04., proslavili smo Tjedan zdravlja u vrtiću. Ove godine u središtu Tjedna zdravlja bila je voda. Vodeni Tjedan zdravlja trajao je u razdoblju od 04.04. do 08.04.2022. Djeca su imala priliku kroz razne aktivnosti saznati zašto nam je voda važna i neophodna za zdravlje, upoznati se sa vodom u prirodi, vodi koja nas gradi i okružuje, te o načinima očuvanja vode kako bi ostala čista i pitka.

 

Svjetski dan vode

Skupine našeg vrtića uključile su se u obilježavanje Svjetskog dana vode 22.03., te je isti prikazan kroz mnoge aktivnosti u kojima su djeca naučila nešto novo o vodi. Tako su kroz istraživačko spoznajne aktivnosti, razne sklopove aktivnosti i projekte imali jednostavne eksperimente s vodom i bojama, istraživali kako voda utječe na klijanje sjemenja i naučili da je voda izvor života. Obrađene su i prigodne slikovnice na temu vode. Održan je i susret s meteorologom Zoranom Vakulom koji nas je naučio više o vodi, oblacima te o vremenskim prilikama. Aktivnosti su nastavljene obilježavanjem Vodenog tjedna zdravlja u vrtiću.

 

Posjet Gradskoj knjižnici Ante Kovačića

Odgojna skupina „Sovice“, u sklopu projekta „Slikovnica“ koji se provodi u skupini, posjetila je Gradsku knjižnicu Ante Kovačića. Za vrijeme posjeta djeca su se pod vodstvom knjižničarke upoznala sa pojedinim odjelima knjižnice, načinima obilježavanja knjiga i slikovnica. Također, imala su priliku poslušati priču iz slikovnice Mladi gospodin Aqua te su sudjelovala u likovnoj radionici tijekom koje su izrađivala plakat povodom Svjetskog dana vode. Nakon posjeta djeca dolaze u vrtić puna dojmova te crtaju svoje doživljaje.

 

Posjet potoku Lužnica 

Kako bi obilježili Svjetski dan voda, djeca iz skupine Krijesnice i Ježići prošetali su do potoka Lužnica, razgovarali o njegovom toku, načinu očuvanja voda i pritom naučili o važnosti voda za biljni i životinjski svijet. Usput su promatrali i imenovali proljetnice. Tijekom šetnje primjetili su zagađenje potoka te povezali viđeno sa slikovnicom „Priča iz Zelengrada“.

 

Sklop aktivnosti „Šumske životinje“ 

U odgojnoj skupini „Zvjezdice“ provodio se sklop aktivnost pod nazivom „Šumske životinje“. Aktivnosti su se provodile u pedagoškoj godini 2021./2022., u razdoblju od listopada do ožujka.

Cilj projekta bio je upoznati djecu i proširiti njihova znanja o šumskim životinjama, njihovom domu, načinu života i posebnostima svake pojedine životinje. Iako su djeca već imala neka predznanja o šumskim životinja, ovaj projekt je djeci produbio njihova znanja, ali i otkrio nove informacije i činjenice. Ono što se pokazao  kao najveći uspjeh provedenih aktivnosti jest to što su djeca naočigled obogatila svoj rječnik.

Cilj navedenih aktivnosti bio je zadovoljiti dječji interes o šumskim životinjama i omogućiti djeci da steknu određena znanja i predodžbe o njima i šumi kao njihovom staništu ali i upoznati djecu sa karakteristikama i osobitostima šumskih životinja.

Provedenim aktivnostima kod djece smo razvijali:

-upoznavanje novih pojmova

-usvajanje novih naziva kao što su nazivi nekih vrsta životinja, zimski san, vrste šuma...

-usvajanje znanja o različitim vrstama životinja, njihovih životnih navika, čime se hrane poput medvjeda, vjeverice, ježa, lisice i sove

-vizualnu percepciju različitim fotografijama, enciklopedijama, pričama, knjigama

-dječju maštu i kreativnost (slikanje, bojanje, lijepljenje papirića)

Izložbu dječjih radova možete pogledati na slijedećem linku:

https://www.artsteps.com/view/62358ef43395dfe929a89ced?currentUser

 

ZDRAVA PREHRANA U ODGOJNOJ SKUPINI „SUNCE“

Tijekom jutarnjih voćnih užina primijetile smo da određeni broj djece ne jede voće. Ideja je upoznati djecu sa važnošću unosa voća za njihov rast i razvoj. Kako bi povećali motivaciju za konzumiranjem voća uključili smo djecu u pripremu voćnih salata i prirodnih sokova te samim time potaknuli djecu na iskustveno učenje. Samostalno pripremanje hrane pozitivno je djelovalo na dječje samopouzdanje, a posebno je potaknulo djecu na isprobavanje različitih okusa.

Djeca aktivno sudjeluju u pripremi voća (pranju voća, guljenju, sjeckanju za voćnu salatu). Aktivnost izaziva interes sve djece te privremeno mijenjamo prostorno organizacijsko uređenje sobe da omogućimo sudjelovanje svima, ali i sigurnost radi baratanja nožićima. Određeni broj djece kaže da kod kuće ne rade ovakve stvari jer im roditelji ne dozvoljavaju radi nereda koji se napravi.

Roditelji su se također aktivno uključili u projekt donoseći nam voće kroz cijeli tjedan kako bi mogli provoditi aktivnosti. Roditelji Golub predlažu da nam na jedan dan posude profesionalni sokovnik koji koriste u svojoj teretani. Donošenje sokovnika izaziva oduševljenje i interes kod djece od ranog jutra te nam omogućuje provođenje aktivnosti koje možda nismo planirale, ali su kod djece izazvale velik interes i pobudile su daljnju znatiželju i želju za isprobavanjem različitih okusa.

 

Ova fotografija nastala je u trenutku kada smo djeci rekle da ćemo zajedno s njima pripremiti štrudlu od jabuka za njihove roditelje. Istina je kada kažu da slika govori više od tisuću riječi. Ovako sretna, zadovoljna i samopouzdana djeca san su svakog roditelja i odgajatelja.

 

Festival bajki u Novim dvorima

Festival bajki u Novim dvorima i ove godine ugostio je najljepše priče, bajke, patuljke, vile i vilenjake. Čarolija je trajala od 18. do 21. ožujka 2022. godine. Naši vrtićanci nisu propustili vidjeti čarobna stvorenja i poslušati priče. Djeca iz odgojnih skupina „Sovice“, „Domaći“, „Točkice“, „Ježići“, „Noina lađa“, „Krijesnice“ te skupina „Patuljci“ iz male škole u pratnji svojih odgojitelja bili su gosti festivala. Djeca su slušala priče, a nakon toga su imala priliku sudjelovati u kreativnoj radionici, u vršilnici pogledati izložbu vila, vilenjaka i patuljaka. Dolaskom proljeća, osim festivalu, naši vrtićanci putem su se radovali promatrajući i imenujući proljetnice, a i uživali su u šetnji našim prelijepim Zaprešićem.

 

„DAN RUŽIČASTIH MAJICA“

Povodom obilježavanja Nacionalnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja djeca i djelatnici odjenuli su ružičaste majice. U predškolskoj skupini Krijesnice je u suradnji sa psihologinjom provedena radionica s djecom. U prvom dijelu radionice odgajateljica skupine je kroz aktivnost Hotel osjećaja s djecom obradila temu o borbi protiv vršnjačkog nasilja te zajedno sa psihologinjom vodila razgovor o emocijama. Djeca su aktivno sudjelovala i opisivala situacije u kojima se osjećaju tužno, ljutito, prestrašeno, sretno, itd. Nakon razgovora o emocijama psihologinja je pročitala terapeutsku slikovnicu Ruganje i odbacivanje bole: Magarac se osjeća poniženo, autorica Tatjane Gjurković i Tee Knežević (psihologinje u Centru Proventus). Djeca su osvijestila kako ruganje i odbacivanje utječe na druge te kako se pritom osjećaju. Nakon grupne aktivnosti imali su zadatak da slikovno prikažu kako se osjećaju kada se netko prema njima ne ponaša na primjeren način. U ostalim vrtićkim skupinama je također, kroz različite aktivnosti, obrađena tema borbe protiv vršnjačkog nasilja (likovne aktivnosti, izrada ružičastih majica, pisanje poruka dobrih djela, pomaganje starije djece mlađima, socio-emocionalne igre u paru, izrada ružičastih narukvica za svako dijete, razgovor o pravilima ponašanja, aktivnost stablo prijateljstva,…) te su i ostali djelatnici simbolično odjenuli ružičaste majice.

Autor teksta:

Nadalia Fiamengo Pirić, psihologinja,

 

U odgojnoj skupini „Noina lađa“, nakon razgovora s djecom o značenju toga dana, djeca su izrezala svoje ružičaste majice i na njima napisali svoje poruke. Obilježavanju ovoga dana uključile su se i odgojne skupine „Smajlići“ i „Medvjedići“ na način da su djeca i odgojiteljice simbolično obukli ružičaste majice te su kroz aktivnosti toga jutra naglasili važnosti ljubavi i empatičnog ponašanja prema prijateljima.

 

Svjetski dan osoba s Down sindromom

Down Syndrome International (DSI) je službeno odredio 21. ožujak kao Svjetski dan osoba s Down sindromom. Navedeni datum je izabran kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostručenju (trisomiji) 21. kromosoma. Simbol Dana sindroma Down su šarene čarape. Nošenjem šarenih čarapa pokazuje se podrška borbi osoba s Down sindromom kako bi se što bolje integrirali u naše društvo. Često puta nam se nehotice dogodi da obujemo različite čarape, no sada smo to učinili namjerno. Valja upamtiti da je svatko različit i u tome smo svi isti.

 

Dan očeva

U Dječjem vrtiću Vrtuljak i ove godine obilježili smo Dan očeva. Tim povodom provode se aktivnosti usmjerene na očeve te njihovu ulogu i važnost u obitelji i životu djeteta. Tako djeca, potaknuta razgovorima, pričama, pjesmicama, fotografijama i drugim poticajima, imaju priliku na različite načine izraziti svoje osjećaje, emocije i iskustva povezane sa njihovim očevima. Jedan od uzbudljivijih trenutaka je svakako onaj kada djeca dočekuju svog tatu u vrtiću i predaju mu dar koji su za njega (uz podršku odgojiteljica) strpljivo, pažljivo i s ljubavlju izradili.

Evo nekih izjava djece uzrasta od 2 do 6 godina:

Moj tata zove se Zoki, ima tri godine. Kuhati zna, voli jesti juhu i pjeva princezu. – Tata mi se zove Vedran. Ima pet godina. Super radi kolač. - Tata Tihomir zna dobro lupati i farbati. - Ja i tata se igramo i crtamo. Volim tatu jer nekad skače kao zeko. - Ja i tata peremo suđe i brišemo ga. Pomažem tati slagati veš. - Ja i tata napravimo ručak, radimo „pažgete“ i kruh. - Ja i tata se igramo i pomažem mu oko pelena za brata. Stavljamo veš u mašinu. - Ja i tata se igramo borbe krokodilima. To samo s tatom radim. - Ja i tata igramo se princeza. Ja sam Elza, a tata je Olaf. Volim ga zato jer i on mene voli. - Tata gradi kuću sa bagerom. Volim ga najviše na svijetu! - Moj tata voli igrati košarku i volim kad me uči voziti bicikl. - Tata, volim te i želim da tvoje srce bude zauvijek kod mene! Volim mamu kao i tebe i volim te najviše!  - Uvijek da blista na poslu i sretan očev dan!

 

 

Maškare

DANAS SU MAŠKARE, NAŠ JE DAN…pjevalo se prostorima našeg vrtića na najveseliji dan u godini. Jednako su uživale odgojiteljice i djeca noseći originalne kostime, pjevajući i plešući. Nakon maskiranja te druženja u vrtiću, male maškare sa svojim odgojiteljicama krenule su u veselu povorku mašući prolaznicima koji su se našli u blizini našeg vrtića  . Povorka se veselo vratila u vrtić gdje se nastavilo druženje i čašćenje zasluženim ukusnim krafnama.

 

Projekt “Boje” u odgojnoj skupini “Sunce”

Početkom pedagoške godine i tijekom odgojno-obrazovnog rada u skupini Sunce uočili smo da nekolicina djece razlikuje i imenuje boje dok smo kod ostalih primijetili interes za spoznavanje boja.

 Ciljevi projekta su: potaknuti djecu na spoznavanje svijeta koji nas okružuje prepoznavanjem i imenovanjem osnovnih i izvedenih boja, analizirati pojave i predmete oko sebe i prikazati ih bojom, razvijati komunikaciju na materinjem jeziku, osobito slušanje i razumijevanje, te razvijati maštu i kreativnost.

Zadaci projekta su: poticati razvoj vizualne percepcije djece uočavanjem predmeta i okoline kroz boje, poticati razvoj pamćenja kroz ponavljanje, poticati razvoj artikulacije glasova, razvoj jezika kroz bogaćenje rječnika te poticati razvoj govornih vještina. Zatim poticati razvoj likovnog senzibiliteta za likovni materijal i sredstva, razvijati kognitivne sposobnosti kod djece potičući ih na manipuliranje i isprobavanje nestrukturiranih materijala te razvijati dječju prirodnu radoznalost, maštu i stvaralaštvo i općenito poticati razvoj dječje kompetencije.

U centre unosimo razne nestrukturirane i neoblikovane materijale, te didaktičke igre izrađene prema interesu djece. Svi ti materijali potiču dječju maštu, a njihovim kombiniranjem dijete na kreativan način ostvaruje i nadograđuje svoje zamisli. Igre različitim materijalima privlače više djece koja razmjenjuju svoje ideje, surađuju, pomažu jedni drugima te na taj način razvijaju svoje socijalne vještine. Dijete u ovim aktivnostima razvija i unapređuje sposobnost rješavanja problema. To se događa kada dijete ima plan koji pokušava ostvariti i pri tom nailazi na problemske situacije koje zatim različitim metodama pokušava riješiti.

Dječje stvaralaštvo i kreativnost vrlo su značajni u cjelokupnom dječjem razvoju. Zahvaljujući stvaralaštvu djeca imaju priliku bolje upoznati svoje mogućnosti, stvoriti pozitivnu sliku o sebi te iskazati svoju individualnost što je jedna od temeljnih odrednica holističkog pristupa i projektne metode.

 

Projekt „Godina čitanja“ u odgojnoj skupini „Zvjezdice“ 

Vlada Republike Hrvatske  je 2021. godinu proglasila godinom čitanja, a u dječjem vrtiću Vrtuljak u Zaprešiću, skupina Zvjezdice uključila  se u taj nacionalni projekt. Projekt je započeo u ožujku (pedagoška godina 2020./2021.), a djeca  bila u dobi  u dobi od 3 godine. U projektu su aktivni sudionici bili skupina Zvjezdice,  odgojiteljice i djeca, njihovi roditelji i dječji odjel gradske knjižnice „Ante Kovačić“.

Prije početka  provođenja svih aktivnosti, otišle smo u knjižnicu i dogovorile sastanak sa knjižničarkom dječjeg odjela. Knjižničarka nam je dala obrasce za upis novih članova u knjižnicu te preporučeni popis slikovnica primjerenih dobi. Zatim smo osmislile anketu koja je obuhvaćala pitanja o čitalačkim navikama djece, ali i roditelja te je  podijelili roditeljima. Sličnu anketu smo podijelile roditeljima i nakon završetka projekta. Sa roditeljima je dogovoreno da svaki petak jedna obitelj odlazi u knjižnicu gdje će dijete izabrati slikovnicu, a zajedno će je čitati kod kuće preko vikenda. Osim čitanja slikovnice, obitelj će preko vikenda izraditi i lutku koja prikazuje djetetu omiljenog lika. Dijete će u ponedjeljak u skupini predstaviti slikovnicu i lutku koju je izradilo sa roditeljima.

Unutar skupine provodile su se  mnogobrojne aktivnosti: čitanje priča koje su posudila djeca u knjižnici, svako dijete predstavlja svoju slikovnicu drugoj djeci (omiljeni lik, prepričavanje priče i sl.), razgovori o pričama, karakteristike likova, pouke, recenzije slikovnica, ilustracije priča, formiranje centra knjižnice, igra knjižničara, knjižnice, bonton u knjižnici, kako se ponašamo u knjižnici... Nadalje, aktivnosti koje su se provodile bile su izrada plakata, upoznavanje zanimanja knjižničar/knjižničarka, izrada štapnih lutki likova iz priča, lutkarske dramatizacije priča i dramske improvizacije pročitanih priča.

 

Slikovnica u razvoju djeteta

Istraživanja i praktična iskustva pokazala su da čitanje slikovnica djeci od najranije dobi iznimno poticajno djeluje na djetetov kognitivni i socijalno-emocionalni razvoj. Dok odrasli čitaju djeci, između njih se stvara i gradi posebna veza uzajamnosti i bliskosti. Sigurnost, pažnja, ljubav samo su neke od potreba koje dijete zadovoljava zajedničkim čitanjem slikovnice. 

U odgojnoj skupini „Palčići“ slikovnica je često sredstvo u poticanju dječjeg razvoja. U prikupljanju slikovnica vodilo se računa o kvaliteti i vrijednosti svake pojedine slikovnice te primjerenosti dobi djece odgojne skupine. U prikupljanju slikovnica uključili su se i roditelji kroz donacije. Uz svakodnevno čitanje slikovnica djeci i prepričavanje po slikama, u skupini su izvođene kratke dramsko-scenske improvizacije sa štapnim lutkama nakon pročitane priče.

U odgojnoj skupini Palčići čitanje slikovnica:

  • pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog;
  • potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
  • uvodi dijete u svijet umjetnosti i književnosti;
  • unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
  • pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti i pamćenja;
  • uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, omogućuje stjecanje znanja;
  • bogati dječji rječnik i govorne sposobnosti;
  • bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
  • razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga;
  • pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
  • pomaže djetetu da zavoli knjigu.

 

Važnost čitanja u predškolskoj dobi

Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog te pozitivno djeluje na sve aspekte dječjeg razvoja. Ljubav prema slikovnicama, knjigama i čitanju poticala se u jasličkoj skupini „Ptičice“. Zahvaljujući suradnji sa roditeljima, kroz donaciju pregršt kvalitetnih i razvojno primjerenih slikovnica i sliko priča, djeca su imala priliku uživati u istraživanju raznih sadržaja. Slikovnice za jasličku djecu više sliče igrački no knjizi – rasklapaju se, sastavljaju u maštovite oblike, izrezane su i oblikovane prema nekom liku na slici, debele su i izrađene od kartona ili su mekane i savitljive, izrađene od tkanine, spužve ili plastike. Djeca su uz pomoć odgojitelja naučila baratati sa slikovnicama, a posebno su ih radovale one slikovnice neobičnih oblika i drugačijih materijala.

Ljubav prema pisanoj riječi potičemo i u starijim skupinama. Tako se u predškolskoj skupini „Domaći“ proveo projekt „Svijet bajki“. Navedenom projektu je prethodio projekt „Roditelj priča priču“ koji se održao u godini pred pandemiju. Cilj projekta bio je razvijati kod djece ljubav prema čitanju te osnažiti suradnju sa roditeljima. Za vrijeme trajanja projekta roditelji su kao gosti u skupini pričali, čitali ili pjevali priče. Navedene su aktivnosti kod djece izazvale veliki interes stoga u Godini čitanja skupina ulazi u projekt „Svijet bajki“. Djeca su imala priliku upoznati se sa raznim pričama i bajkama te razvijati svoj vokabular i maštu. Uspješnost projekta vidljiv je u dječjim likovnim radovima, dobroj atmosferi u skupini, domišljatim dramatizacija i dječjem stvaralaštvu kroz osmišljavanje, izradu i prezentaciju vlastitih priča.

 

Klizanje

U prosincu 2021. godine skupine Točkice, Sovice, Ježići, Domaći i Krijesnice pohađale su sportsku školu klizanja “Surfići”, kroz deset dana, na trgu Ivana Pavla II. u Zaprešiću. Kroz stručno i profesionalno vođenje trenera djeca su usvajala vještinu po vještinu. Posebno uzbuđenje vladalo je zadnji dan klizanja kada su za  vlastita postignuća dobili zaslužene diplome pred svojim roditeljima. Ovo je jedno od posebnih iskustava za djecu i djeca će ga se sigurno dugo sjećati.

 

Djed Mraz u dječjem vrtiću Vrtuljak

21.12.2021. u suradnji s turističkom zajednicom grada Zaprešića i u sklopu projekta Mrazograd, naš vrtić i vrtićance posjetio je Djed Mraz. Djeca su kratko popričala s djedicom, a on im je prikladno podijelio slatkiše. Oduševljenja nije nedostajalo.

 

Sportske igre

25.11.2021. djeca dječjeg vrtića Vrtuljak su zajedno sa svojim odgojiteljima – trenerima sudjelovala u sportskim igrama. Ovaj događaj održao se u dvorani u sklopu stadiona NK Inter Zaprešić. Cilj ovakvih aktivnosti je upoznavanje djece sa raznim sportovima te zdravim načinom življenja. Igre su održane prema mjerama i preporukama HZJZ.

 

“I u mom gradu svijetli Vukovar”

Svake se godine 18. studenoga diljem domovine obilježava Dan sjećanja na žrtvu Vukovara. U spomen na sve žrtve, u Splitu je 1999. godine pokrenut spomen čin paljenja svijeća „I u mom gradu svijetli Vukovar”. Ove godine spomen čin se organizira dvadeset i treći put kako bi se još jednom, na dostojan način i s poštovanjem  zahvalilo na slobodi  u kojoj danas živimo.

Kako bi i mi u vrtiću dali svoj doprinos ovom spomen činu, djeca su sa svojim odgojiteljicama zapalila lampaše na dvorištu vrtića.

 

Istraživanje promjena u prirodi 

20. listopada 2021. godine odgojne skupine Domaći, Ježići i Sovice posjetile su Nove dvore. Cilj posjeta bio je promatranje promjena u prirodi. Također, djeca su za vrijeme posjeta skupljala lišće i jesenske plodove, kestene i žireve, koje su koristila u aktivnostima koje su uslijedile u danima nakon posjeta. Šetnja prirodom važna je jer djeca imaju priliku istražiti okolinu svim svojim osjetima (opipom, vidom, sluhom, njuhom). Redovitom i bogatom senzomotoričkom stimulacijom potiče se bolja samokontrola, stabilnost emocionalnih stanja, povećava se prag tolerancije na frustracije i jača senzomotorička inteligencija.

 

FESTIVAL BAJKI

Sudjelovali smo na Festivalu bajki u Novim dvorima, u organizaciji Turističke zajednice grada Zaprešića i Gradske knjižnice Ante Kovačića. Skupine Sovice, Točkice, Domaći i Noina lađa 23.9, a skupine Ježići i Krijesnice 24.9.2021.  Slušali smo različite bajke na više interaktivnih punktova te sudjelovali u popratnim zanimljivim i zabavnim aktivnostima koje su nas odvele u svijet priča, čuda te čarobnih mjesta kojima vladaju princeze i prinčevi, vilenjaci i patuljci i druga neobična bića.

 

Godina čitanja 2021.

Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i roditelja, potiče ugodu i zadovoljstvo te uvodi dijete u svijet književnosti.

Skupina Točkice uključila se u nacionalni projekt - Godina čitanja 2021., u ožujku 2021., a trajao je do lipnja 2021. Aktivni dionici projekta bila su djeca, njihovi roditelji te odgojiteljice Iva Skender i Marijana Andrec. U projekt se uključila i gradska knjižnica Ante Kovačić.

Cilj projekta bio je približiti djeci kulturu čitanja i pisanu riječ, kao i osnaživanje partnerstva roditelja, vrtića i lokalne zajednice.

Na početku projekta roditeljima je ponuđena anketa o navikama čitanja djeci, a svaki roditelj dobio je i pristupnicu za besplatno učlanjenje u knjižnicu. Djeca i roditelji odlazili su po slikovnicu koju bi čitali preko vikenda, a zatim ju donosili i u vrtić gdje se čitala u nadolazećem tjednu.

Projektom smo obuhvatili 20 slikovnica edukativnog, tematskog, ali i zabavnog karaktera. 

Provedene aktivnosti unutar skupine: formiranje centra knjižnice, čitanje priča, ilustracije i dramatizacije priča, izrada slikovnica, bonton u knjižnici, upoznavanje zanimanja knjižničar, razgovori o pročitanome.

Zbog epidemioloških mjera skupina nije mogla posjetiti knjižnicu. Iz tog razloga, vrtić je posjetila knjižničarka te pročitala djeci priču „Mladi gospodin Aqua“, autorice Ivanke Blažević Kiš. Poznata dječja spisateljica javila se djeci i videoporukom.

Projekt je završio izložbom likovnih radova u GK Ante Kovačić.

 

Projekt „Kukci“

U odgojnoj skupini „Sovice“ potaknuti dječjom znatiželjom i interesom tijekom prošle godine 2020./2021. proveden je projekt „Kukci“. Cilj projekta bio je upoznati se s kukcima, njihovim fizičkim izgledom, prehranom, razvojem, životnim prostorom i načinom života. Za provedbu projekta smo se služili raznim enciklopedijama, slikovnicama, scenskim lutkama, didaktičkim igrama i materijalima koji su nam služili za provođenje mnogih aktivnosti (likovne aktivnosti, simboličke igre…). Uz nova znanja o kukcima, djeca su kroz ovaj projekt imala priliku međusobno surađivati, izraziti se kroz likovno i dramsko stvaralaštvo te su otkrivala na koje sve načine mogu doći do informacija.

 

 

Igračkom do dječjeg osmijeha

Odgojne skupine Šapice, Zvjezdice i Sunce sa svojim odgojiteljima sudjelovale su u humanitarnom projektu KBC-a Rebro Zagreb pod nazivom “Igračkom do dječjeg osmijeha” u sklopu kojeg se prikupljaju igračke za najmlađe pacijente. Djeca su odvojila svoje igračke i slikovnice te ih zajedno sa svojim roditeljima oprali, obrisali i uredno zapakirali kao poklone. Donijeli su ih u DV Vrtuljak odakle će se transportirati na KBC Rebro Zagreb.


 

 

RODITELJ KAO SUKREATOR PROJEKTA „RASTIMO ZAJEDNO”

Međunarodna profesionalna interdisciplinarna zajednica učenja stručnjaka u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ( ENNEA ) organizirala je međunarodnu stručno-znanstvenu online konferenciju pod nazivom :

„ Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma

na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu

i Republici Hrvatskoj“

Konferencija je održana 23. i 24. travnja 2021. godine. U okviru sekcije Osnaživanje partnerstva s roditeljima i zajednicom odgojiteljica Ivana Džoja predstavila je projekt proveden u našem vrtiću: Roditelj kao sukreator projekta „Rastimo zajedno“. Projekt je proveden u odgojnoj skupini Mačići pod vodstvom odgojiteljica Tajane Polek i Ivane Džoja.

Sažetak

Djeca danas sve manje vremena provode sa svojim obiteljima, a sve više u odgojno-obrazovnim ustanovama i zbog toga je jako važna suradnja između obitelji i odgojno-obrazovnih ustanova. Dobrobiti te suradnje su višestruke, kako za obitelj, tako i za dijete, ali i za odgajatelje.

Vođeni idejom Edwina A. Lockea, kako postavljanje jasnih, dobro razrađenih i dostižnih ciljeva djeluje motivirajuće te se njima ostvaruje povećana učnkovitost i bolja izvedba, a ljudi koji sudjeluju u definiranju cilja aktivnije će sudjelovati i u njegovoj realizaciji, roditelji su potaknuti na aktivno uključenje u kreiranju kurikuluma. Ovim radom želi se prikazati kako se u DV Vrtuljak roditeljima omogućava da ostvare svoje „pravo na sudjelovanje“. Roditeljima su ponuđeni novi modaliteti suradnje koji uključuju analizu i vrednovanje procesa uz dugoročnu dobrobit razvoju osobnosti pojedinca. Time je stvorena  zajednica roditelja i odgajatelja  koji razvijaju zajednički diskurs i suradnju s ciljem poboljšanja prakse i podizanja roditeljskih kompetencija. Vrtić i obitelj su suradničke ekipe jer imaju  zajednički cilj, a to je odgoj djeteta. Ovakav vid suradnje i kontuiranog uključivanja roditelja u rad skupine pozitivno utječe na sve aktivne sudionike procesa.

Roditelji su samostalno osmišljavali aktivnosti za skupinu u skladu sa razvojnom dobi djece te osiguravali potrebne materijale, a sve nastalo provedbom tih aktivnosti je implementirano u daljni rad skupine.

Ključne riječi: kurikulum, kompetencije, partnerstvo, ciljevi, vrednovanje procesa.

Literatura:

  1. Hansen, K. A., Kaufmann, R. K. i Burke Walsh, K. (2001). Kurikulum za vrtiće. Razvojno-primjereni program za djecu od 3 do 6 godina.Zagreb: Udruga roditelja Korak po korak.
  2. Locke, E. A., Latham, G. P.(1990). A theory of goal setting and task performance. New Yersey

 

 

05.02.2021. – Dan crvenih haljina

Zaposlenici DV „Vrtuljak“ treću godinu za redom obilježavaju „Dan crvenih haljina“, kako bi pružili podršku i probudile svijest o moždanom udaru kod žena, a obilježava se prvog petka u veljači. Zaštitni znak je silueta žene u crvenoj haljini koja je istovremeno krhka i snažna i koja savršeno oslikava misiju ove akcije. 

PROJEKT „MOJE TIJELO“

Projekt se provodio krajem siječnja 2021.godine, u skupini „Ljubičice“ (3,1-4,9), a provodile su ga odgojiteljice Marija Gjermek i Ivana Novoselec.

Cilj projekta je bio pomoć djetetu da upozna svoje tijelo i postane svjesno svojih potreba.

Projekt smo provodile kroz razne aktivnosti: upoznavanje s dijelovima ljudskog tijela, imenovanje organa, pravilno pranje ruku, higijena zubi, pravilna prehrana, važnost tjelovježbe i boravka na svježem zraku. Od likovnih aktivnosti s djecom smo izradile veliki obris tijela našeg prijatelja te smo mu nacrtali organe, a crtali smo i kostur te žile u našem tijelu.

Pjevali smo pjesmice „ Šubi-dubi“, “Glava, ramena, koljena“,“Hoki-poki“ . Čitali smo slikovnice :“Petra ide liječniku“, „Kupam se“, „Gric i Grec“,“Jana i higijena“, a proučavali smo i enciklopedije o tijelu.

Djeca su kroz projekt proširila spoznaje o svom tijelu, razvila svijest o sebi, naučila dijelove svog tijela, organe te njihove funkcije.

Projekt je u djece izazvao veliki interes. U projektu su sudjelovala sva djeca te je time ostvareno i zajedništvo u skupini.

ZDRAVSTVENI ODGOJ U VRTIĆU JE PRVA STEPENICA ZDRAVOG NAČINA ŽIVLJENJA.

Razvoj fine motorike od najranije dobi

Fina motorika je niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake (posebno prstiju) radi izvođenja malih, preciznih pokreta. Usko je vezana uz koordinaciju oko-ruka (mogućnosti da ruka i prsti pravilno izvrše zadatak koji smo vidjeli okom). Fina motorika nužna je za izvođenje nebrojeno mnogo svakodnevnih zadataka koje mi odrasli izvodimo s lakoćom, a koje djeca od rođenja do predškolske dobi moraju uvježbavati kroz zabavne aktivnosti koje će prihvatiti kao igru. 
U skupini Lavići od rujna razvijamo finu motoriku djece, praćeno njihovim interesima i vodstvom, a sve kroz igru i inicijativu djece. Tako su aktivnosti za razvoj fine motorike uklopljene u svakodnevne aktivnosti skupine – likovne, istraživačke, manipulativne. Jedne od svakako djeci dražih aktivnosti su likovne – slikanje kistom i baratanje istim, izrada kolaža s kojim su se djeca susrela prvi puta, svakodnevno crtanje i šaranje. Ovo su važne aktivnosti za koordinaciju oko – ruka; dijete treba manipulirati predmetima kako bi došlo do željenog rezultata (stavljanje kista u boju, zatim slikanje po papiru; otvaranje i zatvaranje flomastera; mazanje ljepila na papir i ljepljenje papirića na isto mjesto; rezanje škaricama u linijama, pokreti prstima (otvaranje-zatvaranje škarica)). Djeca su spontanu krenula u aktivnost nizanja perli na špagu, po svojim željama, a odgojitelji su tu igru proširili i ponudili djeci perle koje se nižu prema zadanom predlošku - dijete treba koristiti obje ruke odjednom, jednom za držanje štapića, a drugom za slaganje perli. Ove aktivnosti su svakodnevno prisutne u skupini, nadograđuju se i slušaju dječji interesi i potrebe. Dijete dobro razvijene fine motorike biti će sposobno izvršavati praktične aktivnosti koje se odnose na brigu za samoga sebe: pravilno jesti žlicom, vilicom, pa i nožem, počistiti prosipanu hranu, otvoriti/zatvoriti bočicu sa sokom, otkopčati/zakopčati gumbe, otvoriti/zatvoriti patentni zatvarač na jakni, zavezati cipele.

Posjet sv. Nikole u našem vrtiću

Sveti Nikola posjetio je dječicu DV Vrtuljak, razveselio ih je poklonima, riječima i željama uz ples i pjesmu. Sa svetim Nikolom bio je i Krampus. On je neki vrckav lik, pomalo nespretan, koji ispipava granice, pokušava ukrasti poklone i zeza sv. Nikolu. Šibe su dobili samo odrasli jer su sva djeca bila dobra. Evo par zanimljivosti iz života sv. Nikole.

Sveti Nikola rođen je u gradu Patari u Maloj Aziji (Liciji) u 3. st. Bogati roditelji dugo nisu mogli imati djece, Nikola je plod dugogodišnje molitve. Već kao mali Nikola je volio sve ljude oko sebe čemu su ga naučili njegovi dobri roditelji koji nažalost brzo umiru i Nikola ostaje sam. Nikola nasljeđuje njihovo bogatstvo, ali se nije uzoholio već uvijek ima srce za potrebite. Nakon smrti roditelja, Nikola postaje svećenik. Sveti Nikola uvijek je vodio brigu o ljudima, pa je tako pomagao siromašnom susjedu, ubacujući mu novce kroz dimnjak kako bi ovaj uspio udati kćeri. Odatle i legenda o darovima kroz dimnjak. Činio je čudesa, poput Isusa smiruje uzburkano more i zato je zaštitnik mornara. Svojim blagoslovom ozdravlja dijete kojem je zapela riblja kost u grlu i zbog toga ga nazivamo zaštitnikom djece. U svom životu uvijek se borio protiv nepravde i za ljubav prema bližnjemu u kojem je prepoznavao Boga. Iscrpljen pokorom i poslovima umire 6. prosinca 327. god. Svečano je sahranjen u crkvi mirske metropolije.

Pričajte svojoj djeci o blagosti i ljepoti duše sv. Nikole.

Projekt “Boje”

Osobita pozornost u odgoju i obrazovanje pridaje se aktivnom učenju djece i osmišljavanju poticajnog materijalnog okruženja u kojem djecu potičemo na istraživanje, promišljanje i kreativnost. Pri tome su zajedničkih cilj i otvorena komunikacije najvažniji u realizacija vrtića za sretno i kvalitetno odrastanje djeteta. Jedan od načina aktivnog učenja je projektni rad.

Integriranim kurikulumom usmjerenim na dijete nastoji se poštivati prirodna znatiželja, interesi i potrebe djece stvaranjem okruženja koje im omogućuje slobodu izbora i potiče ih na preuzimanje odgovornosti za svoje izbore i ponašanja. Kako ne može imati unaprijed definirani plan, već ga zajedno stvaraju odgojitelj i dijete, naglasak je na timskom radu djece i odgojitelja i djece različite dobi i sposobnosti (suradničko učenje).

Projekt pod nazivom „Boje“ započeo je u listopadu 2020 godine, a provele su ga odgojiteljice skupine „Pande“ ( 2.9 mj. do 4.6 mj. ) Ciljevi projekta su razvijati u djece sposobnosti spoznavanja vanjskog svijetu – osnovne boje te razvijati u djece govorne komunikacije, osobito slušanje i razumijevanje govora.

Tijekom odgojno - obrazovnog rada uočili smo da djeca imaju teškoća u razlikovanju boja stoga smo odlučili započeti s projektom. S projektom smo započeli u listopadu 2020 godine. 

U razdoblju od četiri tjedna, svaki tjedan se obrađivala jedna boja: crvena, žuta, zelena i plava. Kroz istraživačko spoznajne i likovne aktivnosti, didaktičke igračke, izrađene od pedagoški neoblikovanog materijala, izrezivanja škarama slika iz reklamnih letaka i časopisa djeca su uočavala različite boje te ljepila slike na papir sortirajući ih prema bojama.

Odgojno – obrazovni rezultat koji su djeca ostvarila zahvaljujući ovakvom pristupu su: obogaćivanje dječjeg rječnika, većina djece prepoznaje i točno imenuje boje, djeca često za igru odabiru kutije s bojama, djeca promatrajući plakate počinju osmišljavati vlastitu igru.

Projekt „Učimo boje“

Projekt pod nazivom „Učimo boje“ započeo je u rujnu 2020 godine, a provele su ga odgojiteljice skupine „Zvjezdice“ ( 2.9 mj. do 3.7 mj. ). Inicijator projekta bio je dječak koji je volio čitati slikovnice i koji je poznavao i često imenovao sve boje.  Uočili smo da samo još dvoje, troje djece razlikuje i imenuje boje, dok smo kod ostalih primijetile interes za spoznavanje boja. .

Provođenje projekta „Boje“ započele smo osnovnim bojama (crvena, žuta, plava i zelena) koje su bliske djeci. Upoznavanje pojedine boje podijelile smo u vremenske sljedove. Na taj način u dvotjednom razdoblju   upoznajemo novu boju. Do sada smo upoznali crvenu, žutu , zelenu  i plavu boju,  također ćemo djeci približiti crnu i bijelu  nudeći aktivnosti na svim područjima.

Likovno stvaralaštvo ima veliku ulogu u razvoju kreativnosti, mašte, pamćenja i pažnje pa smo s djecom proveli nekoliko likovnih aktivnosti u kojima su istraživali boje, slikali prstićima,  kistovima, rezali škarama, manipulirali tijestom u boji, kolaž aktivnosti. Kroz aktivnosti djeci je približen svijet boja i dana im je mogućnost da sama istraže što se događa miješanjem boja.

Učenje boja počinje razvrstavanjem i uparivanjem predmeta koji su jednake boje. Za aktivnosti (za igru) razvrstavanja i uparivanja, djeci nudimo različite materijale (tuljci od kartona, spatule, , žice, plastične čepove, kockice, slamčice, perle u boji).

U svim ponuđenim aktivnostima djeca su aktivno sudjelovala, pridruživala, razlikovala i uspoređivala boje . Didaktičke igračke, slikovnice, slikovne aplikacije i taktilne vrećice djeci su stalno dostupni. U projektu smo se nastojali usmjeriti na razvoj dječje percepcije o svijetu koji ih okružuje, naglašavajući boje. Projekt je djeci omogućio bogaćenje rječnika, razvoj fine i krupne motorike, poticanje radoznalosti i dječje znatiželje, proširivanje postojećeg znanja o svijetu.  Iako je još uvijek u tijeku,  projekt je omogućio svakom djetetu spoznavanje boja prema svojim individualnim razvojnim mogućnostima.