Koliko nas je online :)

Imamo 48 gostiju i nema članova online

Posjet sv. Nikole u našem vrtiću

Sveti Nikola posjetio je dječicu DV Vrtuljak, razveselio ih je poklonima, riječima i željama uz ples i pjesmu. Sa svetim Nikolom bio je i Krampus. On je neki vrckav lik, pomalo nespretan, koji ispipava granice, pokušava ukrasti poklone i zeza sv. Nikolu. Šibe su dobili samo odrasli jer su sva djeca bila dobra. Evo par zanimljivosti iz života sv. Nikole.

Sveti Nikola rođen je u gradu Patari u Maloj Aziji (Liciji) u 3. st. Bogati roditelji dugo nisu mogli imati djece, Nikola je plod dugogodišnje molitve. Već kao mali Nikola je volio sve ljude oko sebe čemu su ga naučili njegovi dobri roditelji koji nažalost brzo umiru i Nikola ostaje sam. Nikola nasljeđuje njihovo bogatstvo, ali se nije uzoholio već uvijek ima srce za potrebite. Nakon smrti roditelja, Nikola postaje svećenik. Sveti Nikola uvijek je vodio brigu o ljudima, pa je tako pomagao siromašnom susjedu, ubacujući mu novce kroz dimnjak kako bi ovaj uspio udati kćeri. Odatle i legenda o darovima kroz dimnjak. Činio je čudesa, poput Isusa smiruje uzburkano more i zato je zaštitnik mornara. Svojim blagoslovom ozdravlja dijete kojem je zapela riblja kost u grlu i zbog toga ga nazivamo zaštitnikom djece. U svom životu uvijek se borio protiv nepravde i za ljubav prema bližnjemu u kojem je prepoznavao Boga. Iscrpljen pokorom i poslovima umire 6. prosinca 327. god. Svečano je sahranjen u crkvi mirske metropolije.

Pričajte svojoj djeci o blagosti i ljepoti duše sv. Nikole.

Projekt “Boje”

Osobita pozornost u odgoju i obrazovanje pridaje se aktivnom učenju djece i osmišljavanju poticajnog materijalnog okruženja u kojem djecu potičemo na istraživanje, promišljanje i kreativnost. Pri tome su zajedničkih cilj i otvorena komunikacije najvažniji u realizacija vrtića za sretno i kvalitetno odrastanje djeteta. Jedan od načina aktivnog učenja je projektni rad.

Integriranim kurikulumom usmjerenim na dijete nastoji se poštivati prirodna znatiželja, interesi i potrebe djece stvaranjem okruženja koje im omogućuje slobodu izbora i potiče ih na preuzimanje odgovornosti za svoje izbore i ponašanja. Kako ne može imati unaprijed definirani plan, već ga zajedno stvaraju odgojitelj i dijete, naglasak je na timskom radu djece i odgojitelja i djece različite dobi i sposobnosti (suradničko učenje).

Projekt pod nazivom „Boje“ započeo je u listopadu 2020 godine, a provele su ga odgojiteljice skupine „Pande“ ( 2.9 mj. do 4.6 mj. ) Ciljevi projekta su razvijati u djece sposobnosti spoznavanja vanjskog svijetu – osnovne boje te razvijati u djece govorne komunikacije, osobito slušanje i razumijevanje govora.

Tijekom odgojno - obrazovnog rada uočili smo da djeca imaju teškoća u razlikovanju boja stoga smo odlučili započeti s projektom. S projektom smo započeli u listopadu 2020 godine. 

U razdoblju od četiri tjedna, svaki tjedan se obrađivala jedna boja: crvena, žuta, zelena i plava. Kroz istraživačko spoznajne i likovne aktivnosti, didaktičke igračke, izrađene od pedagoški neoblikovanog materijala, izrezivanja škarama slika iz reklamnih letaka i časopisa djeca su uočavala različite boje te ljepila slike na papir sortirajući ih prema bojama.

Odgojno – obrazovni rezultat koji su djeca ostvarila zahvaljujući ovakvom pristupu su: obogaćivanje dječjeg rječnika, većina djece prepoznaje i točno imenuje boje, djeca često za igru odabiru kutije s bojama, djeca promatrajući plakate počinju osmišljavati vlastitu igru.

Projekt „Učimo boje“

Projekt pod nazivom „Učimo boje“ započeo je u rujnu 2020 godine, a provele su ga odgojiteljice skupine „Zvjezdice“ ( 2.9 mj. do 3.7 mj. ). Inicijator projekta bio je dječak koji je volio čitati slikovnice i koji je poznavao i često imenovao sve boje.  Uočili smo da samo još dvoje, troje djece razlikuje i imenuje boje, dok smo kod ostalih primijetile interes za spoznavanje boja. .

Provođenje projekta „Boje“ započele smo osnovnim bojama (crvena, žuta, plava i zelena) koje su bliske djeci. Upoznavanje pojedine boje podijelile smo u vremenske sljedove. Na taj način u dvotjednom razdoblju   upoznajemo novu boju. Do sada smo upoznali crvenu, žutu , zelenu  i plavu boju,  također ćemo djeci približiti crnu i bijelu  nudeći aktivnosti na svim područjima.

Likovno stvaralaštvo ima veliku ulogu u razvoju kreativnosti, mašte, pamćenja i pažnje pa smo s djecom proveli nekoliko likovnih aktivnosti u kojima su istraživali boje, slikali prstićima,  kistovima, rezali škarama, manipulirali tijestom u boji, kolaž aktivnosti. Kroz aktivnosti djeci je približen svijet boja i dana im je mogućnost da sama istraže što se događa miješanjem boja.

Učenje boja počinje razvrstavanjem i uparivanjem predmeta koji su jednake boje. Za aktivnosti (za igru) razvrstavanja i uparivanja, djeci nudimo različite materijale (tuljci od kartona, spatule, , žice, plastične čepove, kockice, slamčice, perle u boji).

U svim ponuđenim aktivnostima djeca su aktivno sudjelovala, pridruživala, razlikovala i uspoređivala boje . Didaktičke igračke, slikovnice, slikovne aplikacije i taktilne vrećice djeci su stalno dostupni. U projektu smo se nastojali usmjeriti na razvoj dječje percepcije o svijetu koji ih okružuje, naglašavajući boje. Projekt je djeci omogućio bogaćenje rječnika, razvoj fine i krupne motorike, poticanje radoznalosti i dječje znatiželje, proširivanje postojećeg znanja o svijetu.  Iako je još uvijek u tijeku,  projekt je omogućio svakom djetetu spoznavanje boja prema svojim individualnim razvojnim mogućnostima.

Dan sjećanja na žrtve domovinskog rata

Dana 17. studenog 2020. godine u Dječjem vrtiću Vrtuljak obilježen je Dan sjećanja na žrtve domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. U dvorištu vrtića održano je paljenje lampiona.

 

Istraživačko spoznajne aktivnosti

Dječja prirodna znatiželja snažan je motivator njihovih aktivnosti. Istraživački duh i sklonost učenju činjenjem pokreće djecu u različite istraživačke aktivnosti od najranije dobi. Pažljivim promatranjem vrlo male djece možemo vidjeti da su u neprestanom  istraživačkom pohodu. Istražujući djeca razvijaju maštu, kreativnost, kompetentnost i kritičko mišljenje. Jesen je idealno vrijeme za manipulaciju raznim predmetima i plodinama koje nas okružuju te izražavanje na razne načine. Uz pomoć roditelja prikupili smo kestenje, bučice, lišće. Djeca su svakodnevno manipulirala plodinama u razne svrhe – istraživanje svojstva predmeta, punjenje/pražnjenje posuda, stavljanje u boce, tekstura bučica i kućica od kestena, širili su vokabular novim riječima koje nisu znali (bučica, kesten), trganje i šuškanje lišća, vaganje voća i povrća, uspoređivanje veličine plodina i listova. Koristili su plodine za razne aktivnosti, kroz simboličku igru u kutiću kuhinje, do izrađivanja ježića od lišća. Istraživanje odnosno imenovanje i raspoznavanje boja usvajali smo sa ježićima na štapu i igrom – odgojitelj je rekao boju i predmet te boje, a djeca koja imaju ježa te boje podignula su ga u zrak. Razvijali su pojam za količinu do broja 3 (starija djeca do 5) slaganjem kestena u skupove. Istraživali su svojstva magneta i što sve mogu privući, izrađivali razne strukture od magneta i magnetnih kuglica. Poticanjem istraživanja i manipuliranjem raznim predmetima djeca proširuju igru i spoznaju svijet oko sebe na novi način. Uloga odgojitelja je osigurati uvjete za nesmetano istraživanje djeteta i podršku u vidu postavljanja pitanja otvorenog tipa: “Što ti misliš? Kako to možemo saznati?” Pri tom je važno imati na umu riječi A. Einsteina “mašta je važnija od znanja”, kao i drevnu mudrost da je važnije znati  kako doći do znanja nego ga gomilati i s vremenom zaboraviti.

 

Program ranog učenja engleskog jezika

Od rujna 2020. u našem vrtiću provodi se posebni 10-satni vrtićki program ranog učenja engleskog jezika. Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi. To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.

ZADAĆE PROGRAMA

  • stvarati uvjete u kojima će dijete imati priliku slušati, čuti i govoriti engleski jezik
  • omogućiti djetetu postupno izražavanje na engleskom jeziku, prema njegovim izražajnim mogućnostima
  • njegovati ispravan izgovor, ritam i intonaciju
  • osigurati usvajanje osnovnog rječnika i jezičnih struktura na engleskom jeziku
  • razvijati samopouzdanje djeteta i osjećaj uspješnosti u spontanom izražavanju
  • razvijati interes djeteta za druge ljude, običaje, zemlje i kulture

U skupini “Smajlići”  proveden je projekt “Forest animals”. Cilj projekta je bio upoznati se sa životinjskim vrstama šume, njihovim obilježjima i načinom života. Nove riječi na engleskom integrirane su u hrvatski jezik (bear, squirrel, deer, fox,...). Obilježen je i Hallowen, te su djeca zajedno s odgojiteljima izrezbarili bundevu te tako istraživali svojstva te plodine, njenu teksturu (“meso”, koštice, miris). S dolaskom adventskog vremena, prigodno je uređen prostor sobe i proširen vokabular novim riječima (Christmas, boots, reindeer, angles, St. Claus), izrađivali ukrase, imali likovne radionice te koristili različita sredstva za likovno izražavanje.  Soba odjekuje veselim pjesmama poput Rudolph the red nose reindeer, Jingle Bells i St. Claus is coming to town.

Voditelji programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz engleskog jezika.

Projekt „Odjeća nekad i danas“

U odgojnoj skupini „Bubamare“ proveden je projekt „Odjeća nekad i danas“. Cilj projekta je bio upoznati djecu s načinom izrade odjeće te sa stilovima odijevanja od doba pračovjeka do danas.

Djeca su kroz projekt imala priliku upoznati se s tkalačkim stanom, izgledom prve šivače mašine i tehnološkim napretkom u izradi odjeće. Posebna pozornost posvećena je kulturnoj baštini zaprešićkog kraja, a kroz obilježavanje dana grada Zaprešića, upoznali su stanovnike Novih dvora i njihov stil odijevanja. Djeca su pokazala veliki interes za narodne nošnje zaprešićkog kraja te su, uz slikovne materijale nošnji, imala priliku vidjeti uživo narodnu nošnju Prigorja.

U projekt su se uključili i roditelji. Pomogli su u prikupljanju slikovnih materijala, slikovnica i prospekata, donošenju narodnih nošnji te drugih raznih predmeta i materijala.

Projekt SVEMIR u odgojnoj skupini „Mravići“

Posebnost ovog projekta je to što su ga inicirala djeca, odnosno njihova prirodna znatiželja za stvari i pojave koje se događaju u njihovoj okolini. Cilj projekta je bio zadovoljiti dječju znatiželju te interes za svemir i planete u Sunčevu sustavu. Zadaci projekta su bili upoznavanje sa novim pojmovima i riječima te pružanje mogućnosti izražavanja različitim likovnim sredstvima i neoblikovanim materijalom koji potiče maštu i kreativnost. Također, naglasak je bio na procesu učenja kroz igru, manipuliranje, razgovor i izražavanje. Potaknuti dječjim interesom, roditelji su bili uključeni donošenjem slikovnica, enciklopedija i ostale literature sa tematikom Svemira kao i izradom Sunčevog sustava kod kuće. Djeca su modelirala planete Sunčevog sustava od glinamola te su gledali kratke edukativne filmove koji prikazuju Sunčev sustav putem kojih su djeca mogla vidjeti odnose veličina izmedu planeta te su uspoređivali kolika je Zemlja u odnosu na Sunce i ostale planete. Neke od provedenih aktivnosti bile su izrada plakata i razni kvizovi pomoću kojih smo utvrđivali naučeno. Jedna od djeci najdražih aktivnosti bila je zajednička izrada simulatora dana i noći pomoću kojega su djeca shvatila zašto dolazi do izmjene dana i noći.

Pokus „Čiste ruke put do zdravlja“

Pokus smo napravili u rujnu 2020. godine, u sklopu mini projekta „Zdravlje i moje tijelo“.

Za aktivnost nam je poslužila priča J. Pervan „Mrljek i Prljek slave fujkasti rođendan“, te slikovni materijali o pravilnom pranju ruku.

Cilj pokusa bio je osvijestiti djecu o važnosti higijene ruku i zdravim navikama, jer redovito i pravilno pranje ruku je najjednostavnija i najjeftinija metoda sprečavanja širenja mnogih zaraznih bolesti, pa tako i u borbi s trenutnom virusnom pandemijom, Coronom 19.

Za pokus su nam trebale tri stvari:

-posuda s vodom

-papar

-tekući sapun

Papar je predstavljao viruse i bakterije.

Djeca su prvo umočila prst u vodu s paprom.

Na prstu su ostale bakterije, virusi (papar) koje smo pod povećalom promatrali.

Nakon toga su djeca, takav „prljavi“ prst umočila u tekući sapun, te ponovno u posudu s vodom i paprom.

Rezultat je bio čaroban, papar (prljavština) je nestao s prsta.

Zaključak: Loši, opasni virusi i bakterije bježe od nas kad pravilno peremo ruke.

Odgojna skupina: "Srčeka "

Dob djece: 4,10 - 6,7 g.

Svjetski dan štednje

U listopadu 2020. godine, u odgojnoj skupini „Točkice“ obilježen je Svjetski dan štednje u suradnji sa Zagrebačkom bankom. Djeca su izradila zajednički rad „Pčelica koja štedi“. Fotografiju rada poslali smo banci, a ona je djecu nagradila kasicama kako bi nastavili štedjeti. Štednja je približena djeci kroz razne likovne, umjetničke i druge aktivnosti.

Dječak D: „Kada stavljam novčić u kasicu, štedim za igračke!“

Projekt „Tko sam ja“

U odgojnoj skupini „Šapice“ početkom rujna započeli smo projekt „Tko sam ja“. Kroz knjigu „Život kao moj“ te preporučenim pričama i aktivnostima željeli smo kroz igru razvijati pozitivnu sliku o sebi kod djece. Također, za vrijeme projekta poticali smo razvoj samopouzdanja, kreativnost, suradnju, prihvaćanje odgovornosti, samokontrolu. Projekt smo započeli na način da svaki tjedan imamo „osobu tjedna“. „Osoba tjedna“ je zajedno s roditeljima trebala izabrati fotografiju iz djetinjstva i izraditi obiteljsko stablo.

U sklopu projekta provedene su i aktivnosti: crtanje autoportreta, „Ja u bojama“, „Ja kao super junak“, „Moja obitelj“, plakat „Tko sam ja“, „Ljestvica osjećaja“, Postavljanje i odgovaranje na  pitanja, Slikopriče, Igre koje djeca osmišljavaju, (npr. „Pogodi tko je“; „Pogađalica“, „Mrkva“, „Mač“, „Reci nešto lijepo svom prijatelju“; „Što mogu sada, a prije nisam“…).

 

Osoba tjedna postavlja pitanja prijateljima iz skupine:

  • „Može li se od limuna napraviti struja?“
  • „Ima li riba krv?“
  • „Od čega nastaje duga?“
  • „Kako se kotači na autu pomiču?“
  • „Od čega su napravljene kape za majstore?“
  • „Šta misliš kako se jesenski listovi osuše?“
  • „Puše li vjetar po zimi ili ne?“
  • „Koje boje oči ima tigar?“
  • „Ima li žirafa kopita ili šape?“

Kako djeca opisuju sebe kroz aktivnost „Ja u bojama“:

L.: „Ja volim kikiće i haljine roze boje. Boja mojih očiju je crna a kosa je smeđa. Volim nositi crvene cipele“.

J.: „Volim kada idem kod frizera i stavi mi gel plave boje, volim nositi majicu plave boje i hlače smeđe boje a papuče mi se sviđaju kakve sad imam“.

E.: „Volim kada imam majicu sa mačkom i kada mačka gleda u dugu“.