Projekt „Prijevozna sredstva“ 

U skupini „Ptičice“ provodio se projekt „Prijevozna sredstva“  gdje su pomoću raznih aktivnosti djeca proširila svoja znanja. Kroz razne slikovnice i knjige upoznali su se sa različitim mogućnostima prijevoza. Didaktička igra „Voda, zemlja, zrak“ uvela ih je u simboličku igru gdje su kroz kretanje proigrali usvojena znanja, pjevali su i recitirali pjesmice. Kroz razne stolno – didaktičke igre djeca su se zabavljala i vizualno mogla složiti razna vozila i imenovati ih. Izradili su i nekoliko plakata. Interes djece je skrenuo na interventna vozila, najviše na zanimanju vatrogasca i vatrogasnom vozilu, stoga su u goste pozvali roditelja gospodina Hrvoja Kelemena koji je profesionalni vatrogasac. Djeca su mu postavljala mnoga pitanja na koja je je strpljivo odgovarao. Sudjelovali su i u posjetu DVD Zaprešić našem vrtiću (posjet navalnog vozila) što su povezali sa tijekom projekta. Znanja koja su stekli i dalje će se nadograđivati.

 

 

 

Dani zahvalnosti za plodove zemlje/Dani kruha

U odgojnim skupinama Noina lađa, Pričice, Jelačići i Lavići, djeca su zajedno sa odgojiteljicama obilježila Dane zahvalnosti za plodove zemlje i Dane kruha. Djeca skupine Noina lađa ispekla su svoj kruh te imali blagoslov kruha koji je predvodio pater Ante. Djeca naše jasličke skupine Jelačići izrađivala su kolačiće od slanog tijesta pomoću modlica, a Ptičice su napravile svoj kolač od jabuka i time ujedno obilježili i Međunarodni dan jabuke. Lavići su uz pomoć roditelja prikupili razne žitarice, naučili ih imenovati, kako se radi brašno i od kojih sve žitarica može biti. Zajedno sa našom kuharicom Danijelom radili su varaždinske klipiće koje su posipavali sjemenkama po želji te su ih jeli uz ručak.

 

 

 

POSJET VATROGASACA

U petak, 7. listopada, naš dječji vrtić su posjetili pripadnici DVD Zaprešić u sklopu projekta "Upoznavanje zanimanja vatrogasac". 

Djeca iz osam skupina (Ptičice, Cvjetići, Noina lađa, Lastavice, Pande, Točkice, Ivančice i Ljubičice) su bila uključena u aktivnosti koje su se provodile s vatrogascima. Osim upoznavanja postupka za zanimanje vatrogasac, situacija u kojima vatrogasci idu na intervencije, pravilnog reagiranja u slučaju požara itd., djeca su imala priliku upoznati se sa svom opremom i isprobati korištenje šmrka.

Djeca su za vatrogasce pripremila poklone - likovne radove, a vatrogasci su pozvali djecu na uključivanje u svoj podmladak. Naime, DVD Zaprešić ima osiguranu osobu za obuku djece predškolskog i školskog uzrasta stoga pozivamo roditelje da uključe djecu u ovu društveno korisnu aktivnost.

 

 

DANI GRADA ZAPREŠIĆA

U DV Vrtuljak svake godine se obilježavaju Dani grada Zaprešića kad djeca imaju priliku likovnim izražajem i kroz razne druge sklopove aktivnosti prikazati svoj grad.

Odgojiteljice i djeca iz skupine Noina Lađa su u sklopu obilježavanja Dana grada Zaprešića provele raznovrsne aktivnosti u kojima su djeca mogla prikazati grad u kojem žive; izradili su plakat, ispisali imena ulica našega grada te proveli aktivnost „Moja ulica“ u kojoj su uz pomoć tehnike izrezivanja i ljepljenja prikazali ulicu u kojoj žive.

 

Plakat „Zaprešić“

Ulice mog grada

„Moja ulica“

 

Obilježavanje Dječjeg tjedna

Povodom Međunarodnog dana djeteta koji se obilježava 03.10. djeca više odgojnih skupina sudjelovala su u obilježavanju Dječjeg tjedna od 03.10. do 07.10. Moto ovogodišnjeg Dječjeg tjedna bio je „Zavrti se, poskoči i u Dječji tjedan uskoči“ te su se tako odvijale razne sportske aktivnosti i natjecanja među djecom i skupinama poput poligona na otvorenom i štafete, velike trke s loptom.

Kao važan aspekt dječjeg razvoja ističe se razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi, razumijevanje i uvažavanje međusobnih sličnosti i razlika, opisivanje sebe prema karakteristikama (boja kose, očiju). U skladu s time djeca su napravila plakat o dječjim pravima, crtala svoje autoportrete pred ogledalom, održavali „Krug prijateljstva“, imali dan društvenih igara, opisivali sebe i prijatelje te nabrajali međusobne sličnosti i razlike, igrali igru „Autoportret s kockicom“ gdje su morali nabrojati svoje osobine sukladno broju koji su dobili na kockici.




U suradnji sa gradom Zaprešićem sudjelovali su na otvorenju novog parka. Pripadnici DVD Zaprešić održali su susret sa djecom na protupožarnom prilazu vrtića uključujući i dolazak malog navalnog vozila kako bi upoznali zanimanje vatrogasac.

 

Tjedan mobilnosti

Suradnjom grada Zaprešića i policijske postaje Zaprešić dana 20.09.2022. u sklopu Tjedna mobilnosti, djeca odgojne skupine „Točkice“ sudjelovala su u aktivnosti vezanoj uz sigurnost u prometu. Djeca su prošetala do trga Ivana Pavla II. gdje ih je čekao policijski službenik koji je djeci objasnio važnost nošenja kacige prilikom vožnje biciklom, romobilom ili rolama. Uz pratnju policajke koja ih je naučila kako pravilno prijeći pješački prijelaz, prošetali su do Novih dvora
gdje ih je čekala pripovjedačica sa pričom o povijesti i „Banom u prometu“.

 

 

Posjet Zoološkom vrtu grada Zagreba

11.06.2022. odgojna skupina „Pande" posjetila je Zoološki vrt grada Zagreba. Za vrijeme posjeta djeca su imala priliku vidjeti različite životinje i hraniti ih prema planu Zoološkog vrta (kada se koja životinja hrani). U okviru suradnje sa roditeljima u skupini se provodio projekt „Sve o pandama". Zahvaljujući ovom projektu i suradnji sa roditeljima, organiziran je posjet Zoološkom vrtu s ciljem da djeca vide pandu i uživo. Posjet je kod djece izazvao oduševljenje te se s njega vraćaju puna dojmova. U nastavku slijede neke od izjava djece nakon posjeta:

" Bilo mi je najljepše kada je striček hranio crvenu pandu."

" Bilo mi je najljepše kada su morski lavovi skakali kad im je striček bacao ribu."

" Malo me bilo strah šišmiša, ali su mi bili najbolji."

" Bilo mi je najljepše kod kozica jer su nam dale da ih dragamo."

 

 

 

Katolički vjerski program – odgojna skupina „Noina lađa“

U sklopu redovnih programa Dječjeg vrtića „Vrtuljak“, provodi se i program katoličkog vjerskog odgoja u skupini „Noina Lađa“. Skupina Noina Lađa je mješovita skupina, dob djece je od treće godine do polaska u školu. Ovakav raznolik sastav skupine pozitivno utječe na sva područja razvoja djeteta, jer ono ima priliku stjecati različitija iskustva, a samim time i usvajati više prosocijalnih ponašanja nego u homogenoj skupini.

Program katoličkog vjerskog odgoja isprepliće se kroz sva područja aktivnosti i djelatnosti. Aktivnosti vjerskog odgoja su duhovna nadogradnja i spoj svih događanja u skupini.  U skupini, uz ostale centre aktivnosti, nalazi se i centar za vjerske igre i aktivnosti.

 

Aktivnosti u skupini prate događanja u liturgijskoj godini, a u skupini se često provode projekti, obrađuju prikladni vjerski tekstovi te se uključuju u rad lokalne zajednice. Neki od primjera aktivnosti su: izrada makete Svete obitelji (Projekt „Odgojitelj – roditelj“), nastup na polnoćki u Crkvi Marije Kraljice Apostola, sudjelovanje u hodočašću dječjih vrtića Zagrebačke nadbiskupije u Mariju Bistricu, završna svečanost i oproštaj od predškolaca te euharistijsko slavlje u Crkvi Marije Kraljice Apostola.

 

 

Program Ranog učenja engleskog jezika – odgojna skupina „Smajlići“

U našem vrtiću provodi se program ranog učenja engleskog jezika za djecu od navršene 3. godine života do polaska u školu. Program provode odgojitelji sa položenim znanjem engleskog jezika u skupini „Smajlići“.

Predškolska je dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranih jezika. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje, jer u poticajnom okruženju dijete jezik usvaja spontano i situacijski te kroz iskustvo praktičnih aktivnosti s drugom djecom i odraslima.

 

U skupini se jezik uvodi postepeno, a aktivnosti se provode i na hrvatskom i engleskom jeziku. Jezične strukture se usvajaju kroz svakodnevne situacije, dnevni ritam skupine, pjesme, priče i ostale sadržaje. U sklopu plana i programa, s djecom se provode i aktivnosti kojima se obilježavaju anglosaksonski blagdani. Cilj ovih aktivnosti je osvijestiti kod djece običaje drugih kultura, obogatiti njihovo iskustva i spoznaju. Pomoću specifičnosti tih prigoda utječe se i na formiranje kulturnog identiteta djeteta te na njegov budući odnos prema društvu i okolini.

 

Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu sa potrebama i interesima djece. Djeca kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajaju znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju:

  • Uče pozdraviti, predstaviti se, reći svoju dob
  • Predstaviti članove obitelji
  • Imenovati predmete, igračke i igre s kojima se igraju u vrtiću i kod kuće
  • Brojati na engleskom, imenovati boje
  • Koristiti pojmove na engleskom jeziku
  • Upoznavaju se sa običajima zemalja engleskog govornog područja

 

 

 

Majčin dan

U tjednu pred Majčin dan (08. svibnja) u odgojnim skupinama našega vrtića provedene su razne aktivnosti kojima smo obilježili ovaj poseban i važan dan. Djeca su uz pomoć i podršku svojih odgojitelja izrađivala čestitke i ukrase za svoje mame, crtala i slikala portrete, slušala priče i recitacije na ovu temu te proslavila ovaj važan dan u obliku piknika na dvorištu vrtića.

U nastavku slijede izjave djece u dobi od 2 do 7 godina:

Moja mama voli… „Kad Vigo ide doma. Kad Vigo pava.“, „Jabuku, bananu, krušku.“, „Tatu.“, „Seku.“, „Čokoladu.“

„Moja mama se zove Nives. Igramo se sa figuricama i gledamo crtiće. Volim je jer je mama najdraža.“

„Najdraže mi je kad se cijeli dan mama sa mnom igra.  Moja mama ima veliku glavu.“

„Volim mamu jer je lijepa. Skupa radimo tortu i kolače. Beremo bobice koje su visoko.“

„Volim mamu jer je dobra i lijepa i voli se igrati sa mnom. Najviše volim kad se šetamo i kad mi pripremi lijepe haljine za vrtić.“

„Volim ju jer je dobra prema meni. Najviše volim kad igramo uno i čovječe ne ljuti se.“

„Volim kad ponekad spavam sa mamom. Volim ju jer je dobra, lijepa i zato što mi pomaže.“

„Volim mamu zato jer me svaku večer grli i ljubi.“

„Volim grliti mamu i volim ju jer me pusti da malo duže spavam. Najviše volim skakati po njoj i zezati ju.“

„Volim mamu jer mi radi dobre stvari, kad padnem da mi pomogne. Najviše volim kad se šetamo.“

 

 

 

Posjet Javnoj vatrogasnoj postrojbi Zaprešić

04. svibnja obilježava se dan svetog Florijana, zaštitnika vatrogasaca. Povodom tog dana, djecu i odgojitelje odgojnih skupina „Sovice“ i „Ježići“, ugostili su vatrogasci Javne vatrogasne postrojbe Zaprešić. Djeca su se upoznala sa vrlo važnim i odgovornim  zanimanjem vatrogasaca,  vatrogasnom postrojbom, opremom i vozilima. Uz to, vatrogasci su za djecu pripremili razne poligone i igre što je kod djece izazvalo veliku radost i oduševljenje.

 

 

 

Projekt „Put oko svijeta“

U skupini Točkice proveden je projekt Put oko svijeta od  siječnja do travnja 2022. godine. Aktivni sudionici projekta bila su djeca, roditelji i odgojiteljice Zdenka Huško i Marijana Andrec.

 

Ciljevi projekta su: razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema drugima, osobama različitog izgleda, jezika i potreba, upoznavanje djece s drugim kulturama i narodima te njihovom poviješću i tradicijom, načinu života u drugačijim uvjetima i dijelovima svijeta kao i upoznavanje različitosti biljnog i životinjskog svijeta te razvijanje partnerstva s roditeljima.

 

Zadaci projekta su: razvoj kreativnosti u različitim oblicima izražavanja i stvaranja, razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina te prosocijalnog ponašanja.

 

Djeca pokazuju interes za zastave zemalja svijeta. Listajući Atlas svijeta, dječaci su počeli crtati zastave. Ubrzo su djeca iz skupine počela prepoznavati sve više zastava i imenovati imena sve više država.

Na put oko svijeta Točkice su krenule upoznavajući europske države za koje su pokazali najviše interesa (Francuska, Italija, Španjolska, Portugal, Velika Britanija, Švedska, Slovenija, Slovačka, Rumunjska, Bosna i Hercegovina, Rusija, Vatikan, Austrija i Njemačka). Kraj putovanja po Europi završili smo našom domovinom Hrvatskom. Djeca su upoznala hrvatsku zastavu, grb, himnu, krajeve svojih predaka (rodni kraj roditelja, djedova, baka), ljepote Nacionalnih parkova, poznate hrvatske izumitelje i izume, građevine…

Djeca upoznaju i ostale kontinente kroz raznolikost biljnog i životinjskog svijeta, različitost ljudskih rasa, jezika, pisma, glazbe, plesova i ostalih zanimljivosti.

U samoj skupini imamo multikulturalnu različitost te su nam roditelji, djedovi i bake puno pomogli u suradnji da realiziramo ovaj projekt i približimo djeci druge kulture.

 

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Svjetski dan svjesnosti o autizmu Glavna skupština UN-a odabrala je za obilježavanje 2. travnja čime želi skrenuti pozornosti javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja. U pastoralnom centru Marije Kraljice apostola u organizaciji udruge “Rubikon,” koja djeluje na području Zaprešića i brine o djeci sa poremećajem iz spektra autizma, djeca i odgojitelji iz odgojnih skupina “Krijesnice” i “Ježići” prigodnim programom obilježili su taj važan dan. Nakon prigodnog programa djeca su bila počašćena, a kasnije su imala priliku promatrati puštanje plavih balona koji su postali simbolom tog dana.

 

Vodeni Tjedan zdravlja

Povodom obilježavanja Svjetskog dana zdravlja 07.04., proslavili smo Tjedan zdravlja u vrtiću. Ove godine u središtu Tjedna zdravlja bila je voda. Vodeni Tjedan zdravlja trajao je u razdoblju od 04.04. do 08.04.2022. Djeca su imala priliku kroz razne aktivnosti saznati zašto nam je voda važna i neophodna za zdravlje, upoznati se sa vodom u prirodi, vodi koja nas gradi i okružuje, te o načinima očuvanja vode kako bi ostala čista i pitka.

 

Svjetski dan vode

Skupine našeg vrtića uključile su se u obilježavanje Svjetskog dana vode 22.03., te je isti prikazan kroz mnoge aktivnosti u kojima su djeca naučila nešto novo o vodi. Tako su kroz istraživačko spoznajne aktivnosti, razne sklopove aktivnosti i projekte imali jednostavne eksperimente s vodom i bojama, istraživali kako voda utječe na klijanje sjemenja i naučili da je voda izvor života. Obrađene su i prigodne slikovnice na temu vode. Održan je i susret s meteorologom Zoranom Vakulom koji nas je naučio više o vodi, oblacima te o vremenskim prilikama. Aktivnosti su nastavljene obilježavanjem Vodenog tjedna zdravlja u vrtiću.

 

 

Sklop aktivnosti „Šumske životinje“ 

U odgojnoj skupini „Zvjezdice“ provodio se sklop aktivnost pod nazivom „Šumske životinje“. Aktivnosti su se provodile u pedagoškoj godini 2021./2022., u razdoblju od listopada do ožujka.

Cilj projekta bio je upoznati djecu i proširiti njihova znanja o šumskim životinjama, njihovom domu, načinu života i posebnostima svake pojedine životinje. Iako su djeca već imala neka predznanja o šumskim životinja, ovaj projekt je djeci produbio njihova znanja, ali i otkrio nove informacije i činjenice. Ono što se pokazao  kao najveći uspjeh provedenih aktivnosti jest to što su djeca naočigled obogatila svoj rječnik.

Cilj navedenih aktivnosti bio je zadovoljiti dječji interes o šumskim životinjama i omogućiti djeci da steknu određena znanja i predodžbe o njima i šumi kao njihovom staništu ali i upoznati djecu sa karakteristikama i osobitostima šumskih životinja.

Provedenim aktivnostima kod djece smo razvijali:

-upoznavanje novih pojmova

-usvajanje novih naziva kao što su nazivi nekih vrsta životinja, zimski san, vrste šuma...

-usvajanje znanja o različitim vrstama životinja, njihovih životnih navika, čime se hrane poput medvjeda, vjeverice, ježa, lisice i sove

-vizualnu percepciju različitim fotografijama, enciklopedijama, pričama, knjigama

-dječju maštu i kreativnost (slikanje, bojanje, lijepljenje papirića)

Izložbu dječjih radova možete pogledati na slijedećem linku:

https://www.artsteps.com/view/62358ef43395dfe929a89ced?currentUser

 

ZDRAVA PREHRANA U ODGOJNOJ SKUPINI „SUNCE“

Tijekom jutarnjih voćnih užina primijetile smo da određeni broj djece ne jede voće. Ideja je upoznati djecu sa važnošću unosa voća za njihov rast i razvoj. Kako bi povećali motivaciju za konzumiranjem voća uključili smo djecu u pripremu voćnih salata i prirodnih sokova te samim time potaknuli djecu na iskustveno učenje. Samostalno pripremanje hrane pozitivno je djelovalo na dječje samopouzdanje, a posebno je potaknulo djecu na isprobavanje različitih okusa.

Djeca aktivno sudjeluju u pripremi voća (pranju voća, guljenju, sjeckanju za voćnu salatu). Aktivnost izaziva interes sve djece te privremeno mijenjamo prostorno organizacijsko uređenje sobe da omogućimo sudjelovanje svima, ali i sigurnost radi baratanja nožićima. Određeni broj djece kaže da kod kuće ne rade ovakve stvari jer im roditelji ne dozvoljavaju radi nereda koji se napravi.

Roditelji su se također aktivno uključili u projekt donoseći nam voće kroz cijeli tjedan kako bi mogli provoditi aktivnosti. Roditelji Golub predlažu da nam na jedan dan posude profesionalni sokovnik koji koriste u svojoj teretani. Donošenje sokovnika izaziva oduševljenje i interes kod djece od ranog jutra te nam omogućuje provođenje aktivnosti koje možda nismo planirale, ali su kod djece izazvale velik interes i pobudile su daljnju znatiželju i želju za isprobavanjem različitih okusa.

 

Ova fotografija nastala je u trenutku kada smo djeci rekle da ćemo zajedno s njima pripremiti štrudlu od jabuka za njihove roditelje. Istina je kada kažu da slika govori više od tisuću riječi. Ovako sretna, zadovoljna i samopouzdana djeca san su svakog roditelja i odgajatelja.

 

 

„DAN RUŽIČASTIH MAJICA“

Povodom obilježavanja Nacionalnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja djeca i djelatnici odjenuli su ružičaste majice. U predškolskoj skupini Krijesnice je u suradnji sa psihologinjom provedena radionica s djecom. U prvom dijelu radionice odgajateljica skupine je kroz aktivnost Hotel osjećaja s djecom obradila temu o borbi protiv vršnjačkog nasilja te zajedno sa psihologinjom vodila razgovor o emocijama. Djeca su aktivno sudjelovala i opisivala situacije u kojima se osjećaju tužno, ljutito, prestrašeno, sretno, itd. Nakon razgovora o emocijama psihologinja je pročitala terapeutsku slikovnicu Ruganje i odbacivanje bole: Magarac se osjeća poniženo, autorica Tatjane Gjurković i Tee Knežević (psihologinje u Centru Proventus). Djeca su osvijestila kako ruganje i odbacivanje utječe na druge te kako se pritom osjećaju. Nakon grupne aktivnosti imali su zadatak da slikovno prikažu kako se osjećaju kada se netko prema njima ne ponaša na primjeren način. U ostalim vrtićkim skupinama je također, kroz različite aktivnosti, obrađena tema borbe protiv vršnjačkog nasilja (likovne aktivnosti, izrada ružičastih majica, pisanje poruka dobrih djela, pomaganje starije djece mlađima, socio-emocionalne igre u paru, izrada ružičastih narukvica za svako dijete, razgovor o pravilima ponašanja, aktivnost stablo prijateljstva,…) te su i ostali djelatnici simbolično odjenuli ružičaste majice.

Autor teksta:

Nadalia Fiamengo Pirić, psihologinja,

 

U odgojnoj skupini „Noina lađa“, nakon razgovora s djecom o značenju toga dana, djeca su izrezala svoje ružičaste majice i na njima napisali svoje poruke. Obilježavanju ovoga dana uključile su se i odgojne skupine „Smajlići“ i „Medvjedići“ na način da su djeca i odgojiteljice simbolično obukli ružičaste majice te su kroz aktivnosti toga jutra naglasili važnosti ljubavi i empatičnog ponašanja prema prijateljima.

 

Svjetski dan osoba s Down sindromom

Down Syndrome International (DSI) je službeno odredio 21. ožujak kao Svjetski dan osoba s Down sindromom. Navedeni datum je izabran kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostručenju (trisomiji) 21. kromosoma. Simbol Dana sindroma Down su šarene čarape. Nošenjem šarenih čarapa pokazuje se podrška borbi osoba s Down sindromom kako bi se što bolje integrirali u naše društvo. Često puta nam se nehotice dogodi da obujemo različite čarape, no sada smo to učinili namjerno. Valja upamtiti da je svatko različit i u tome smo svi isti.

 

Dan očeva

U Dječjem vrtiću Vrtuljak i ove godine obilježili smo Dan očeva. Tim povodom provode se aktivnosti usmjerene na očeve te njihovu ulogu i važnost u obitelji i životu djeteta. Tako djeca, potaknuta razgovorima, pričama, pjesmicama, fotografijama i drugim poticajima, imaju priliku na različite načine izraziti svoje osjećaje, emocije i iskustva povezane sa njihovim očevima. Jedan od uzbudljivijih trenutaka je svakako onaj kada djeca dočekuju svog tatu u vrtiću i predaju mu dar koji su za njega (uz podršku odgojiteljica) strpljivo, pažljivo i s ljubavlju izradili.

Evo nekih izjava djece uzrasta od 2 do 6 godina:

Moj tata zove se Zoki, ima tri godine. Kuhati zna, voli jesti juhu i pjeva princezu. – Tata mi se zove Vedran. Ima pet godina. Super radi kolač. - Tata Tihomir zna dobro lupati i farbati. - Ja i tata se igramo i crtamo. Volim tatu jer nekad skače kao zeko. - Ja i tata peremo suđe i brišemo ga. Pomažem tati slagati veš. - Ja i tata napravimo ručak, radimo „pažgete“ i kruh. - Ja i tata se igramo i pomažem mu oko pelena za brata. Stavljamo veš u mašinu. - Ja i tata se igramo borbe krokodilima. To samo s tatom radim. - Ja i tata igramo se princeza. Ja sam Elza, a tata je Olaf. Volim ga zato jer i on mene voli. - Tata gradi kuću sa bagerom. Volim ga najviše na svijetu! - Moj tata voli igrati košarku i volim kad me uči voziti bicikl. - Tata, volim te i želim da tvoje srce bude zauvijek kod mene! Volim mamu kao i tebe i volim te najviše!  - Uvijek da blista na poslu i sretan očev dan!

 

 

 

Projekt “Boje” u odgojnoj skupini “Sunce”

Početkom pedagoške godine i tijekom odgojno-obrazovnog rada u skupini Sunce uočili smo da nekolicina djece razlikuje i imenuje boje dok smo kod ostalih primijetili interes za spoznavanje boja.

 Ciljevi projekta su: potaknuti djecu na spoznavanje svijeta koji nas okružuje prepoznavanjem i imenovanjem osnovnih i izvedenih boja, analizirati pojave i predmete oko sebe i prikazati ih bojom, razvijati komunikaciju na materinjem jeziku, osobito slušanje i razumijevanje, te razvijati maštu i kreativnost.

Zadaci projekta su: poticati razvoj vizualne percepcije djece uočavanjem predmeta i okoline kroz boje, poticati razvoj pamćenja kroz ponavljanje, poticati razvoj artikulacije glasova, razvoj jezika kroz bogaćenje rječnika te poticati razvoj govornih vještina. Zatim poticati razvoj likovnog senzibiliteta za likovni materijal i sredstva, razvijati kognitivne sposobnosti kod djece potičući ih na manipuliranje i isprobavanje nestrukturiranih materijala te razvijati dječju prirodnu radoznalost, maštu i stvaralaštvo i općenito poticati razvoj dječje kompetencije.

U centre unosimo razne nestrukturirane i neoblikovane materijale, te didaktičke igre izrađene prema interesu djece. Svi ti materijali potiču dječju maštu, a njihovim kombiniranjem dijete na kreativan način ostvaruje i nadograđuje svoje zamisli. Igre različitim materijalima privlače više djece koja razmjenjuju svoje ideje, surađuju, pomažu jedni drugima te na taj način razvijaju svoje socijalne vještine. Dijete u ovim aktivnostima razvija i unapređuje sposobnost rješavanja problema. To se događa kada dijete ima plan koji pokušava ostvariti i pri tom nailazi na problemske situacije koje zatim različitim metodama pokušava riješiti.

Dječje stvaralaštvo i kreativnost vrlo su značajni u cjelokupnom dječjem razvoju. Zahvaljujući stvaralaštvu djeca imaju priliku bolje upoznati svoje mogućnosti, stvoriti pozitivnu sliku o sebi te iskazati svoju individualnost što je jedna od temeljnih odrednica holističkog pristupa i projektne metode.

 

 

Slikovnica u razvoju djeteta

Istraživanja i praktična iskustva pokazala su da čitanje slikovnica djeci od najranije dobi iznimno poticajno djeluje na djetetov kognitivni i socijalno-emocionalni razvoj. Dok odrasli čitaju djeci, između njih se stvara i gradi posebna veza uzajamnosti i bliskosti. Sigurnost, pažnja, ljubav samo su neke od potreba koje dijete zadovoljava zajedničkim čitanjem slikovnice. 

U odgojnoj skupini „Palčići“ slikovnica je često sredstvo u poticanju dječjeg razvoja. U prikupljanju slikovnica vodilo se računa o kvaliteti i vrijednosti svake pojedine slikovnice te primjerenosti dobi djece odgojne skupine. U prikupljanju slikovnica uključili su se i roditelji kroz donacije. Uz svakodnevno čitanje slikovnica djeci i prepričavanje po slikama, u skupini su izvođene kratke dramsko-scenske improvizacije sa štapnim lutkama nakon pročitane priče.

U odgojnoj skupini Palčići čitanje slikovnica:

  • pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog;
  • potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
  • uvodi dijete u svijet umjetnosti i književnosti;
  • unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
  • pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti i pamćenja;
  • uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, omogućuje stjecanje znanja;
  • bogati dječji rječnik i govorne sposobnosti;
  • bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
  • razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga;
  • pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
  • pomaže djetetu da zavoli knjigu.

 

Važnost čitanja u predškolskoj dobi

Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog te pozitivno djeluje na sve aspekte dječjeg razvoja. Ljubav prema slikovnicama, knjigama i čitanju poticala se u jasličkoj skupini „Ptičice“. Zahvaljujući suradnji sa roditeljima, kroz donaciju pregršt kvalitetnih i razvojno primjerenih slikovnica i sliko priča, djeca su imala priliku uživati u istraživanju raznih sadržaja. Slikovnice za jasličku djecu više sliče igrački no knjizi – rasklapaju se, sastavljaju u maštovite oblike, izrezane su i oblikovane prema nekom liku na slici, debele su i izrađene od kartona ili su mekane i savitljive, izrađene od tkanine, spužve ili plastike. Djeca su uz pomoć odgojitelja naučila baratati sa slikovnicama, a posebno su ih radovale one slikovnice neobičnih oblika i drugačijih materijala.

Ljubav prema pisanoj riječi potičemo i u starijim skupinama. Tako se u predškolskoj skupini „Domaći“ proveo projekt „Svijet bajki“. Navedenom projektu je prethodio projekt „Roditelj priča priču“ koji se održao u godini pred pandemiju. Cilj projekta bio je razvijati kod djece ljubav prema čitanju te osnažiti suradnju sa roditeljima. Za vrijeme trajanja projekta roditelji su kao gosti u skupini pričali, čitali ili pjevali priče. Navedene su aktivnosti kod djece izazvale veliki interes stoga u Godini čitanja skupina ulazi u projekt „Svijet bajki“. Djeca su imala priliku upoznati se sa raznim pričama i bajkama te razvijati svoj vokabular i maštu. Uspješnost projekta vidljiv je u dječjim likovnim radovima, dobroj atmosferi u skupini, domišljatim dramatizacija i dječjem stvaralaštvu kroz osmišljavanje, izradu i prezentaciju vlastitih priča.

 

 

Godina čitanja 2021.

Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i roditelja, potiče ugodu i zadovoljstvo te uvodi dijete u svijet književnosti.

Skupina Točkice uključila se u nacionalni projekt - Godina čitanja 2021., u ožujku 2021., a trajao je do lipnja 2021. Aktivni dionici projekta bila su djeca, njihovi roditelji te odgojiteljice Iva Skender i Marijana Andrec. U projekt se uključila i gradska knjižnica Ante Kovačić.

Cilj projekta bio je približiti djeci kulturu čitanja i pisanu riječ, kao i osnaživanje partnerstva roditelja, vrtića i lokalne zajednice.

Na početku projekta roditeljima je ponuđena anketa o navikama čitanja djeci, a svaki roditelj dobio je i pristupnicu za besplatno učlanjenje u knjižnicu. Djeca i roditelji odlazili su po slikovnicu koju bi čitali preko vikenda, a zatim ju donosili i u vrtić gdje se čitala u nadolazećem tjednu.

Projektom smo obuhvatili 20 slikovnica edukativnog, tematskog, ali i zabavnog karaktera. 

Provedene aktivnosti unutar skupine: formiranje centra knjižnice, čitanje priča, ilustracije i dramatizacije priča, izrada slikovnica, bonton u knjižnici, upoznavanje zanimanja knjižničar, razgovori o pročitanome.

Zbog epidemioloških mjera skupina nije mogla posjetiti knjižnicu. Iz tog razloga, vrtić je posjetila knjižničarka te pročitala djeci priču „Mladi gospodin Aqua“, autorice Ivanke Blažević Kiš. Poznata dječja spisateljica javila se djeci i videoporukom.

Projekt je završio izložbom likovnih radova u GK Ante Kovačić.

 

Igračkom do dječjeg osmijeha

Odgojne skupine Šapice, Zvjezdice i Sunce sa svojim odgojiteljima sudjelovale su u humanitarnom projektu KBC-a Rebro Zagreb pod nazivom “Igračkom do dječjeg osmijeha” u sklopu kojeg se prikupljaju igračke za najmlađe pacijente. Djeca su odvojila svoje igračke i slikovnice te ih zajedno sa svojim roditeljima oprali, obrisali i uredno zapakirali kao poklone. Donijeli su ih u DV Vrtuljak odakle će se transportirati na KBC Rebro Zagreb.


 

 

RODITELJ KAO SUKREATOR PROJEKTA „RASTIMO ZAJEDNO”

Međunarodna profesionalna interdisciplinarna zajednica učenja stručnjaka u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ( ENNEA ) organizirala je međunarodnu stručno-znanstvenu online konferenciju pod nazivom :

„ Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma

na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu

i Republici Hrvatskoj“

Konferencija je održana 23. i 24. travnja 2021. godine. U okviru sekcije Osnaživanje partnerstva s roditeljima i zajednicom odgojiteljica Ivana Džoja predstavila je projekt proveden u našem vrtiću: Roditelj kao sukreator projekta „Rastimo zajedno“. Projekt je proveden u odgojnoj skupini Mačići pod vodstvom odgojiteljica Tajane Polek i Ivane Džoja.

Sažetak

Djeca danas sve manje vremena provode sa svojim obiteljima, a sve više u odgojno-obrazovnim ustanovama i zbog toga je jako važna suradnja između obitelji i odgojno-obrazovnih ustanova. Dobrobiti te suradnje su višestruke, kako za obitelj, tako i za dijete, ali i za odgajatelje.

Vođeni idejom Edwina A. Lockea, kako postavljanje jasnih, dobro razrađenih i dostižnih ciljeva djeluje motivirajuće te se njima ostvaruje povećana učnkovitost i bolja izvedba, a ljudi koji sudjeluju u definiranju cilja aktivnije će sudjelovati i u njegovoj realizaciji, roditelji su potaknuti na aktivno uključenje u kreiranju kurikuluma. Ovim radom želi se prikazati kako se u DV Vrtuljak roditeljima omogućava da ostvare svoje „pravo na sudjelovanje“. Roditeljima su ponuđeni novi modaliteti suradnje koji uključuju analizu i vrednovanje procesa uz dugoročnu dobrobit razvoju osobnosti pojedinca. Time je stvorena  zajednica roditelja i odgajatelja  koji razvijaju zajednički diskurs i suradnju s ciljem poboljšanja prakse i podizanja roditeljskih kompetencija. Vrtić i obitelj su suradničke ekipe jer imaju  zajednički cilj, a to je odgoj djeteta. Ovakav vid suradnje i kontuiranog uključivanja roditelja u rad skupine pozitivno utječe na sve aktivne sudionike procesa.

Roditelji su samostalno osmišljavali aktivnosti za skupinu u skladu sa razvojnom dobi djece te osiguravali potrebne materijale, a sve nastalo provedbom tih aktivnosti je implementirano u daljni rad skupine.

Ključne riječi: kurikulum, kompetencije, partnerstvo, ciljevi, vrednovanje procesa.

Literatura:

  1. Hansen, K. A., Kaufmann, R. K. i Burke Walsh, K. (2001). Kurikulum za vrtiće. Razvojno-primjereni program za djecu od 3 do 6 godina.Zagreb: Udruga roditelja Korak po korak.
  2. Locke, E. A., Latham, G. P.(1990). A theory of goal setting and task performance. New Yersey

 

 

PROJEKT „MOJE TIJELO“

Projekt se provodio krajem siječnja 2021.godine, u skupini „Ljubičice“ (3,1-4,9), a provodile su ga odgojiteljice Marija Gjermek i Ivana Novoselec.

Cilj projekta je bio pomoć djetetu da upozna svoje tijelo i postane svjesno svojih potreba.

Projekt smo provodile kroz razne aktivnosti: upoznavanje s dijelovima ljudskog tijela, imenovanje organa, pravilno pranje ruku, higijena zubi, pravilna prehrana, važnost tjelovježbe i boravka na svježem zraku. Od likovnih aktivnosti s djecom smo izradile veliki obris tijela našeg prijatelja te smo mu nacrtali organe, a crtali smo i kostur te žile u našem tijelu.

Pjevali smo pjesmice „ Šubi-dubi“, “Glava, ramena, koljena“,“Hoki-poki“ . Čitali smo slikovnice :“Petra ide liječniku“, „Kupam se“, „Gric i Grec“,“Jana i higijena“, a proučavali smo i enciklopedije o tijelu.

Djeca su kroz projekt proširila spoznaje o svom tijelu, razvila svijest o sebi, naučila dijelove svog tijela, organe te njihove funkcije.

Projekt je u djece izazvao veliki interes. U projektu su sudjelovala sva djeca te je time ostvareno i zajedništvo u skupini.

ZDRAVSTVENI ODGOJ U VRTIĆU JE PRVA STEPENICA ZDRAVOG NAČINA ŽIVLJENJA.

Razvoj fine motorike od najranije dobi

Fina motorika je niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake (posebno prstiju) radi izvođenja malih, preciznih pokreta. Usko je vezana uz koordinaciju oko-ruka (mogućnosti da ruka i prsti pravilno izvrše zadatak koji smo vidjeli okom). Fina motorika nužna je za izvođenje nebrojeno mnogo svakodnevnih zadataka koje mi odrasli izvodimo s lakoćom, a koje djeca od rođenja do predškolske dobi moraju uvježbavati kroz zabavne aktivnosti koje će prihvatiti kao igru. 
U skupini Lavići od rujna razvijamo finu motoriku djece, praćeno njihovim interesima i vodstvom, a sve kroz igru i inicijativu djece. Tako su aktivnosti za razvoj fine motorike uklopljene u svakodnevne aktivnosti skupine – likovne, istraživačke, manipulativne. Jedne od svakako djeci dražih aktivnosti su likovne – slikanje kistom i baratanje istim, izrada kolaža s kojim su se djeca susrela prvi puta, svakodnevno crtanje i šaranje. Ovo su važne aktivnosti za koordinaciju oko – ruka; dijete treba manipulirati predmetima kako bi došlo do željenog rezultata (stavljanje kista u boju, zatim slikanje po papiru; otvaranje i zatvaranje flomastera; mazanje ljepila na papir i ljepljenje papirića na isto mjesto; rezanje škaricama u linijama, pokreti prstima (otvaranje-zatvaranje škarica)). Djeca su spontanu krenula u aktivnost nizanja perli na špagu, po svojim željama, a odgojitelji su tu igru proširili i ponudili djeci perle koje se nižu prema zadanom predlošku - dijete treba koristiti obje ruke odjednom, jednom za držanje štapića, a drugom za slaganje perli. Ove aktivnosti su svakodnevno prisutne u skupini, nadograđuju se i slušaju dječji interesi i potrebe. Dijete dobro razvijene fine motorike biti će sposobno izvršavati praktične aktivnosti koje se odnose na brigu za samoga sebe: pravilno jesti žlicom, vilicom, pa i nožem, počistiti prosipanu hranu, otvoriti/zatvoriti bočicu sa sokom, otkopčati/zakopčati gumbe, otvoriti/zatvoriti patentni zatvarač na jakni, zavezati cipele.