Pretraži naš web

Koliko nas je online :)

Imamo 176 gostiju i nema članova online

KOLABORATIVNA UMJETNOST

14. lipnja 2023. godine održano je otvorenje izložbe pod nazivom „Kolaborativna umjetnost“ u prostorima naše Gradske knjižnice Ante Kovačića u Zaprešiću.

Sudjelovao je veliki broj djece iz čak šest skupina našeg vrtića u obliku zajedničkih radova, slika i plakata. Sudjelovala je skupina Žabice (odgojitelice Snježana Filković i Ljubica Kelava), Medvjedići (odgojiteljice Ivana Jelić i Maja Lacković), Sunce (odgojiteljice Ivanka Baketa, Barbara Baketa i Ivana Džoja), Zvjezdice (odgojiteljice Jelena Bisić Selimagić i Ivana Radoš), Lastavice (odgojiteljice Kristina Mandić i Slavica Šetinc) i Pande (odgojteljice Josipa Glavač i Melita Prša) dok je naša ravnateljica Zora Gogić održala kratki govor povodom otvorenja. Radovi se mogu pogledati sve do 30. lipnja u prostorima dječjeg odjela Knjižnice.

 

 

Obljetnica vjerske skupine „Noina lađa“

Ove godine naša vjerska skupina „Noina lađa“ obilježila je svoju 10. obljetnicu postojanja. Proslavili su euharistijskim slavljem u crkvi Marije Kraljice Apostola te nastavili druženjem u župnom vrtu u kojem su imali prigodan oproštaj od
predškolaca. Kroz blagoslovljenih 10 godina Noine lađe, 92 djece bilo je dio hoda, rasta i zajedništva. Na proslavu su bile pozvane sve sadašnje i bivše obitelji koje su bile dio skupine, a roditelji su se prigodnim govorom zahvalili vrtiću i odgojiteljima na svemu što su postigli u svom djelovanju. 03.06.2023. sudjelovali su i u tradicionalnom hodočašću dječjih vrtića Zagrebačke metropolije u Mariju Bistricu.



 

 

Dan otvorenih vrata Vatrogasne zajednice grada Zaprešića

04.05.2023. održana su otvorena vrata JVP Zaprešić u kojoj su sudjelovale i skupine našeg vrtića. Djeca su sudjelovala u poligonu koje im je pripremila mladež DVDa Zaprešić u kojem su morali spasiti medu iz tunela, rušiti čunjeve pomoću
vatrogasnog crijeva, prelaziti prepreke i spuštati se po cijevi kao pravi vatrogasci, gasiti „požar“ i pomoću malih spremnika za vodu srušiti boce. Pobliže su se upoznali sa tim plemenitim zanimanjem, upoznali psa koji pomaže u potresima i
traži unesrećene te im je predstavljena oprema koja se nalazi u vatrogasnom kamionu, ponovili broj žurnih službi i jedinstveni broj vatrogasaca te u kojim sve situacijama vatrogasci pomažu. Djeca su s ponosom govorila što znaju,  otpjevali pjesmicu „Maca i vatrogasci“ i prepuni dojmova vratili se u vrtić.



 

MAJČIN DAN 2023.

Djeca i djelatnici DV Vrtuljak su 14. svibnja 2023. obilježili Majčin dan. Izrađivali smo čestitke, plakate, provodili aktivnosti povezane sa majkama, zapisivali izreke o njima, čitali i slušali prigodne priče (Mali majmun u velikoj brizi; Tko sam, što sam), učili pjesmice te tako razvijali govorne vještine, vještine slušanja i razgovaranja, bogatili riječnik i kroz sve to razvijali pozitivna emocionalna stanja – privrženost, ljubav, povjerenje, a kroz razne sklopove aktivnosti također i motoriku i kreativnost.

 

 

CAP program u vrtiću Vrtuljak (Program prevencije zlostavljanja djece)

Cilj programa je pružiti zajednici točnu informaciju o zlostavljanju, kako bi se razbili mitovi o tome. Ključ CAP-ovog uspjeha leži u filozofiji jačanja djece i da budu što je moguće manje ranjiva, pružanja pozitivne podrške djeci te je njegova
polazna postavka da djecu treba naučiti kako da se sama zaštite i dati im podršku u tome, a ne učiti ih potpuno ovisiti o odraslima.

Program se sastoji od 3 dijela:
1. Predavanje za osoblje vrtića
2. Predavanje za roditelje djece
3. Radionice za djecu i razgovor s djecom nakon radionice

Program je licenciran, a nositelj licence za Hrvatsku je Udruga roditelja „Korak po korak“. Program se provodi s djecom u godini pred polazak u školu (6. i 7. godina života),, a poučava ih se o stvarnostima napada i kako bi bila što je moguće bolje pripremljena za prepoznavanje i rješavanje potencijalno opasnih situacija bilo da se radi o seksualnom zlostavljanju, fizičkom zlostavljanju ili maltretiranju od strane druge djece ili odraslih.

CAP program provodio se u periodu od 02.05. do 05.05. u 8 odgojno obrazovnih skupina, a prije njegove provedbe odgojitelji su provodili pripremne aktivnosti za održavanje programa. 25. travnja održan je roditeljski sastanak za roditelje u kojima su upoznati sa ciljem programa, stavljen je naglasak na komunikacijske vještine kojima se olakšava ragovor s djecom o zlostavljanju i dobivau detaljne informacije o radionicama za djecu.

Radionice su se provodile kroz dva dana, u trajanju od 30 do 45min., a provodili su ih posebno educirani CAP timovi (odgojitelji i članovi stručnog tima). Razgovor s djecom kombinirao se sa prikazom 3 igrokaza u kojima su ugrožena osnovna dječja prava da budu JAKA, SIGURNA i SLOBODNA. Nakon igrokaza s djecom se razgovaralo o načinima zaštite u prikazanim situacijama i kako spriječiti napad te koje su strategije samozaštite. Svaki igrokaz je prikazan dva puta – sa negativnim ishodom, a zatim sa pozitivnim prikazujući naučene strategije i vještine koje sprječavaju napad. Kroz radionice djeca su imala mogućnost ponoviti i naučiti svoja prava, da identificiraju situacije u kojima su im prava narušena ili ugrožena, način kako reći ne i postupci u tim situacijama.

 

Dan osnovne škole Ljudevit Gaj

Djeca odgojnih skupina Lastavice i Točkice sudjelovala su u danu osnovne škole Ljudevit Gaj. Kao budući naraštaji školaraca ove škole pripremili su prigodne recitacije i pjesmice na temu „Stop nasilju“ sa važnim porukama te ih predstavili učenicima i nastavnicima i tako iskusili kako je biti dio školske zajednice u koju uskoro kreću.

 

DAN PLANETA ZEMLJE

Povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje podržali smo akciju i projekt Grada Zaprešića pod nazivom „Zaprešić razdvaja“ u kojoj smo djeci svih skupina i uzrasta približili pojam recikliranja i razdvajanja otpada kroz razne sklopove aktivnosti i na taj način potaknuli razvoj ekološke svijesti kod djece. Skupine koje su se uključile su osvjestile važnost razvrstavanja otpada u odgovarajuće spremnike, istražili mogućnosti ponovne upotrebe materijala, proširila riječnik novim pojmovima.



Neke od aktivnosti koje su se provodile su izrada 3D modela planeta – Zagađeni planet/Čisti planet , recikliranje papira, izrada hotela za kukce, izrada novih igračaka od starog materijala ( tuljci, kutije, kartoni od mlijeka) , izrada plakata recikliranja, Eko-patrola, likovni radovi sa materijalima za ponovnu uporabu, izrada spremnika za smeće i sortiranje otpada, šetnja Zaprešićem, skupljanje smeća i čišćenje okoliša vrtića. Cilj je djeci usaditi pozitivan stav i brigu o okolišu jer tako brinemo za njihovu budućnost.



 

MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se svake godine da bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja tog dana izabran je rođendan najpoznatijeg dječjeg književnika – Hansa Christiana Andersena – 2. travnja. Skupina „Pčelice“ priključila se obilježavanju ovog važnog datuma uz pomoć roditelja koji su djeci čitali slikovnice po vlastitom nahođenju, uzimajući u obzir dob djece. Na taj način uključili su roditelje u rad skupine te pozitivno djelovale na razvoj dječje ljubavi prema knjizi i pisanom tekstu.


 

TJEDAN PRAVILNE PREHRANE

Pravilna prehrana važna je u svakoj dobi, a u djece jasličke i vrtićke dobi ona čini jedan od temelja zdravog razvoja i zdravlja za cijeli život pa su se u našem vrtiću, u suradnji sa HZJZ, od 03.04. do 07.04. provodile aktivosti na temu „Pravilna
prehrana“ kako bi se skrenula pažnja na važnost raznovrsne hrane, voća i povrća na zdravlja pojedinca. Djeca su kroz igru i uključivanjem u razne aktivnosti naučili koja hrana je dobra ili šteti njihovim zubićima, čitali su slikovnicu „Neću to jesti“, gledali igrokaz „Zdrava hrana“, a od kolaž papira izrađivali su svoje omiljeno jelo. Sladili su se smoothijima od svježeg voća i povrća koja su pripremali zajedno sa svojim odgojiteljicama, otvorili vlastiti restoran zdrave hrane, pripremali su povrće za kisljenje i radili ukusnu voćnu salatu.



Škola rolanja

Djeca od navršene 5. godine života do polaska u školu sudjelovala su u školi rolanja u organizaciji škole „Surf Spot“. Rolanje se održavalo na igralištu srednje škole ban Josip Jelačić pod vodstvom stručnih trenera.

 

Festival bajki u Novim Dvorima

Djeca odgojnih skupina Ljubičice, Lavići, Ivančice, Noina lađa, Smajlići, Točkice, Pande i Ivančice sudjelovala su na ovogodišnjem Festivalu bajki u Novim Dvorima. Djeca su u prekrasno ukrašenom ambijentu perivoja na zanimljiv i interaktivan način slušali basne Dvije koze, Lisica i roda, Lisica i gavran, Nezadovoljna bubamara, Cvrčak i mrav, Kornjača i zec, Lav i miš te Magarac i konj. Posjetili smo i izložbu vilenjaka u vršilnici.


 

Sadnja kestena u Novim Dvorima

Djeca odgojne skupine Točkice u suradnji sa Turističkom zajednicom grada Zaprešića i gradonačelnikom Željkom Turkom, sudjelovala su u sadnji mladih kestena u sklopu projekta održivosti i zelene tranzicije hrvatskog turizma
„Hrvatska prirodno tvoja“. Tako su svi zajedno na najljepši mogući način obilježili prvi dan proljeća.



Svjetski dan osoba s Down sindromom

21.03. obilježava se Svjetski dan osoba sa Down sindromom. Simbol ovog dana su šarene čarape. Nošenjem šarenih čarapa skreće se pozornost javnosti na potrebu uvažavanja različitosti, te na mogućnosti osoba s Down sindromom. U našem vrtiću osim nošenja šarenih čarapa provele su se razne aktivnosti: čitanje problemskih slikovnica na temu različitosti, razgovori s djecom kako mogu pomoći djeci, likovne aktivnosti, izrada plakata i mnoge druge.



Dan očeva

Dan očeva je prilika da se podsjeti i zahvali očevima na njihovoj ulozi koju imaju u odgoju djece. U našem vrtiću djeca su prigodno obilježila ovaj dan izradom čestitki, likovnim aktivnostima, čitanjem prigodnih slikovnica, te razgovorom o
svojim očevima i njihovoj važnosti u djetetovom životu.



Dan ružičastih majica

Posljednje srijede u veljači obilježava se Nacionalni dan borbe potiv vršnjačkog nasilja, popularno nazvan Dan ružičastih majica. Osim simboličkog nošenja ružičastih majica, ovaj datum obilježili smo putem različitih aktivnosti kao što su izrada plakata „Dobra djela“, „Ja mogu“ i mnogih drugih, organizirana su druženja sa dobno mlađim skupinama, pružanje pomoći prijateljima i mlađima. Kao važan aspekt obilježavanja ovog dana svakako je razgovor s djecom o nenasilnom rješavanju sukoba, prorada problemskih slikovnica sa temom nasilja, sportske i društvene igre sa pravilima kao poticaj na dogovor i međusobnu suradnju. Karlo: „Lijepo ponašanje je da se ne smije svađati i moramo dijeliti igračke s prijateljima.“ David: „Poštujem prijatelja kada ga netko gurne, a ja mu pružim ruku. Kada se svađamo trebamo razgovarati za stolom o tome.“ Marta: „Prijatelje treba slušati, ne svađati se i dići ih sa poda kada padnu, a nema mame da im pomogne.“

 

Maškare u našem vrtiću

U našem vrtiću i dalje njegujemo tradiciju maškara, to su dani koji izazivaju posebno veselje među djecom. Prolazeći našim hodnicima moglo se vidjeti raznih maski: liječnici, vještice i čarobnjaci, ribice, pijuni iz igre Čovječe ne ljuti se. Skupine Lastavice, Točkice, Pande i Ivančice sudjelovale su u 10. Dječjem fašniku koji se održao na trgu Ivana Pavla II., te su osvojili drugo (skupina Lastavice) i treće mjesto (skupina Ivančice) u izboru najboljih maski. Ostale skupine su također prigodno nagrađene. Moto ovogodišnjih maškara bio je „Poruke djece odraslima“ te su tako izrađeni prigodni transparenti sa natpisima koji šalju snažne poruke odraslima kako bi svojoj djeci ostavili bolju budućnost.

 

DAN CRVENIH HALJINA
03.veljače 2023.

U Dječjem vrtiću Vrtuljak obilježili smo dan crvenih haljina kako bi osvijestiti djelatnike o uzroku i znakovima moždanog udara. Tim povodom medicinska sestra iz Doma zdravlja Zaprešić  i zdravstvena voditeljica Vrtića mjerile su tlak i šećer svim zainteresiram djelatnicima. 

 

 

KLIZANJE

U suradnji sa školom „Surf Spot“ održana je škola klizanja za najstarije odgojne skupine u periodu od 12.12. do 16.12. Škola klizanja provodila se na našem zaprešićkom klizalištu pod stručnim vodstvom trenera.

 

Božićne radionice i druženja

Zajednička druženja djece i roditelja još su jedan način suradnje sa roditeljima osim roditeljskih sastanaka i individualnih konzultacija. Ove godine u našem vrtiću provedeno je nekoliko božićnih radionica gdje su djeca zajedno sa svojim roditeljima izrađivala razne ukrase (ukrasi od slanog tijesta, kuglice za bor, pahuljice od pedagoški neoblikovanog materijala), te druženja na razini više odgojnih skupina. Skupine Žabice i Ptičice imale su božićni domjenak na kojem su djeca plesala i pjevala uz prigodne pjesme i disko kuglu, a osmislili su i ples s trakicama u kojem su djeca posebno uživala. Nakon plesa počastili su se voćnom zakuskom koju su pripremili u suradnji s roditeljima.

 

BOŽIĆNA HUMANITARNA AKCIJA

Djeca odgojne skupine Noina lađa za djecu u dječjem domu Laduč prikupljala su plišance. Prikupljeno su odnijeli do crkve Marije Kraljice Apostola odakle će sestra Hela i pater Goran igračke dostaviti u dom Laduč.

 

ŠETNJA GODIŠNJIM DOBIMA-JESEN

U odgojnoj skupini „Zvjezdice“ odvija se projekt pod nazivom „Šetnja godišnjim dobima“, koji je započeo u rujnu 2022 godine.

Ulaskom u adventsko razdoblje završilo je prvo poglavlje projekta, a to je Jesen.

U periodu od tri mjeseca djeca su učila o prepoznavanju karakteristika i posebnosti jeseni te se tema provela kroz sva područja razvoja.

Cilj je bio cjelovit razvoj djeteta. Kroz ponuđene aktivnosti podupiru se različiti aspekti razvoja, potiču samoinicirane  i samoorganizirane aktivnosti  kao i osnaživanje prirodne znatiželje djece uz poštivanje njihovi potreba i interesa. Djeci je bilo omogućeno aktivno učenje i istraživanje  te slobodan izbor  aktivnosti i partnera.

Uz poticanje i usavršavanje fine motorike ruku (rezanje škaricama, manipulacija sitnim predmetima), usvajanje vještina, razgovaranje i slušanje te verbaliziranje događaja radili su na samoregulaciji emocija te socijalno prihvatljivom izražavanju emocija kroz razne priče i slikovnice jesenske tematike.

U sklopu projekta obilježili su prvi dan jeseni te jesensku svečanost, te pogledali predstavu „Veliko putovanje malog puža“.

 

DAN SJEĆANJA NA ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA I DAN SJEĆANJA NA ŽRTVU VUKOVARA I ŠKABRNJE

Simboličnim paljenjem lampaša djeca i zaposlenici našeg vrtića odali su počast gradu heroju. Djeci se na prigodan način objašnjava i približava pojam Grada Vukovara, njegove važnosti i značenja za našu državu. Djeca u obilježavanju ovoga dana sudjeluju kroz razne aktivnosti kao što su likovne aktivnosti i izložbe u kojima slikaju simbole grada Vukovara.

 

SPORTSKI SUSRETI

Nakon dvogodišnje pauze, 09.11.2022. održali su se već tradicionalni sportski susreti dječjih vrtića „Maslačak“ i „Vrtuljak“ pod geslom „Nije važno pobijediti, važno je sudjelovati“. U vedrom duhu djeca su sudjelovala u natjecanjima u muškom i ženskom nogometu, povlačenju užeta, štafeti i poligonu, a navijači sa tribina vjerno su bodrili svoje ekipe.

 

PLES PISANJA

U skupini „Oblačići“ djeca su sa odgojiteljicama provodile ples pisanja te tako usvajale krug uz glazbu i stihove „Mali vlak“.

Što je ples pisanja?

  • To je metoda namijenjena djeci predškolske dobi koja se zasniva na vezi djetetovih emocija i prirodnih pokreta cijelim tijelom. Pokreti se izvode uz glasove,zvukove, stihove i glazbu. Potiče se osjećaj pojedinog slova, npr. slova „o“ ,djeca ga doživljavaju prije samog pisanja. Nakon doživljavanja cijelim tijelom slijedi „ples prstima“ u kojem djeca doživljavaju vijuganjem, šaranjem, kruženjem, istraživanjem i eksperimentiranjem prstima.

 

  • Dobrobit ove metode je ta da se djeca oslobađaju, opuštaju, kroz oslobađanje emocija nastupa mir, dolazi do pozitivnog utjecaja na dječje samopouzdanje koje je neiscrpan izvor kreativnosti.

Literatura: R. A. Oussoren (2005). Ples pisanja za najmlađe. Ostvarenje: Buševec

 

Projekt „Prijevozna sredstva“ 

U skupini „Ptičice“ provodio se projekt „Prijevozna sredstva“  gdje su pomoću raznih aktivnosti djeca proširila svoja znanja. Kroz razne slikovnice i knjige upoznali su se sa različitim mogućnostima prijevoza. Didaktička igra „Voda, zemlja, zrak“ uvela ih je u simboličku igru gdje su kroz kretanje proigrali usvojena znanja, pjevali su i recitirali pjesmice. Kroz razne stolno – didaktičke igre djeca su se zabavljala i vizualno mogla složiti razna vozila i imenovati ih. Izradili su i nekoliko plakata. Interes djece je skrenuo na interventna vozila, najviše na zanimanju vatrogasca i vatrogasnom vozilu, stoga su u goste pozvali roditelja gospodina Hrvoja Kelemena koji je profesionalni vatrogasac. Djeca su mu postavljala mnoga pitanja na koja je je strpljivo odgovarao. Sudjelovali su i u posjetu DVD Zaprešić našem vrtiću (posjet navalnog vozila) što su povezali sa tijekom projekta. Znanja koja su stekli i dalje će se nadograđivati.

 

 

 

Dani zahvalnosti za plodove zemlje/Dani kruha

U odgojnim skupinama Noina lađa, Pričice, Jelačići i Lavići, djeca su zajedno sa odgojiteljicama obilježila Dane zahvalnosti za plodove zemlje i Dane kruha. Djeca skupine Noina lađa ispekla su svoj kruh te imali blagoslov kruha koji je predvodio pater Ante. Djeca naše jasličke skupine Jelačići izrađivala su kolačiće od slanog tijesta pomoću modlica, a Ptičice su napravile svoj kolač od jabuka i time ujedno obilježili i Međunarodni dan jabuke. Lavići su uz pomoć roditelja prikupili razne žitarice, naučili ih imenovati, kako se radi brašno i od kojih sve žitarica može biti. Zajedno sa našom kuharicom Danijelom radili su varaždinske klipiće koje su posipavali sjemenkama po želji te su ih jeli uz ručak.

 

 

 

POSJET VATROGASACA

U petak, 7. listopada, naš dječji vrtić su posjetili pripadnici DVD Zaprešić u sklopu projekta "Upoznavanje zanimanja vatrogasac". 

Djeca iz osam skupina (Ptičice, Cvjetići, Noina lađa, Lastavice, Pande, Točkice, Ivančice i Ljubičice) su bila uključena u aktivnosti koje su se provodile s vatrogascima. Osim upoznavanja postupka za zanimanje vatrogasac, situacija u kojima vatrogasci idu na intervencije, pravilnog reagiranja u slučaju požara itd., djeca su imala priliku upoznati se sa svom opremom i isprobati korištenje šmrka.

Djeca su za vatrogasce pripremila poklone - likovne radove, a vatrogasci su pozvali djecu na uključivanje u svoj podmladak. Naime, DVD Zaprešić ima osiguranu osobu za obuku djece predškolskog i školskog uzrasta stoga pozivamo roditelje da uključe djecu u ovu društveno korisnu aktivnost.

 

 

DANI GRADA ZAPREŠIĆA

U DV Vrtuljak svake godine se obilježavaju Dani grada Zaprešića kad djeca imaju priliku likovnim izražajem i kroz razne druge sklopove aktivnosti prikazati svoj grad.

Odgojiteljice i djeca iz skupine Noina Lađa su u sklopu obilježavanja Dana grada Zaprešića provele raznovrsne aktivnosti u kojima su djeca mogla prikazati grad u kojem žive; izradili su plakat, ispisali imena ulica našega grada te proveli aktivnost „Moja ulica“ u kojoj su uz pomoć tehnike izrezivanja i ljepljenja prikazali ulicu u kojoj žive.

 

Plakat „Zaprešić“

Ulice mog grada

„Moja ulica“

 

Obilježavanje Dječjeg tjedna

Povodom Međunarodnog dana djeteta koji se obilježava 03.10. djeca više odgojnih skupina sudjelovala su u obilježavanju Dječjeg tjedna od 03.10. do 07.10. Moto ovogodišnjeg Dječjeg tjedna bio je „Zavrti se, poskoči i u Dječji tjedan uskoči“ te su se tako odvijale razne sportske aktivnosti i natjecanja među djecom i skupinama poput poligona na otvorenom i štafete, velike trke s loptom.

Kao važan aspekt dječjeg razvoja ističe se razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi, razumijevanje i uvažavanje međusobnih sličnosti i razlika, opisivanje sebe prema karakteristikama (boja kose, očiju). U skladu s time djeca su napravila plakat o dječjim pravima, crtala svoje autoportrete pred ogledalom, održavali „Krug prijateljstva“, imali dan društvenih igara, opisivali sebe i prijatelje te nabrajali međusobne sličnosti i razlike, igrali igru „Autoportret s kockicom“ gdje su morali nabrojati svoje osobine sukladno broju koji su dobili na kockici.




U suradnji sa gradom Zaprešićem sudjelovali su na otvorenju novog parka. Pripadnici DVD Zaprešić održali su susret sa djecom na protupožarnom prilazu vrtića uključujući i dolazak malog navalnog vozila kako bi upoznali zanimanje vatrogasac.

 

Tjedan mobilnosti

Suradnjom grada Zaprešića i policijske postaje Zaprešić dana 20.09.2022. u sklopu Tjedna mobilnosti, djeca odgojne skupine „Točkice“ sudjelovala su u aktivnosti vezanoj uz sigurnost u prometu. Djeca su prošetala do trga Ivana Pavla II. gdje ih je čekao policijski službenik koji je djeci objasnio važnost nošenja kacige prilikom vožnje biciklom, romobilom ili rolama. Uz pratnju policajke koja ih je naučila kako pravilno prijeći pješački prijelaz, prošetali su do Novih dvora
gdje ih je čekala pripovjedačica sa pričom o povijesti i „Banom u prometu“.

 

 

Posjet Zoološkom vrtu grada Zagreba

11.06.2022. odgojna skupina „Pande" posjetila je Zoološki vrt grada Zagreba. Za vrijeme posjeta djeca su imala priliku vidjeti različite životinje i hraniti ih prema planu Zoološkog vrta (kada se koja životinja hrani). U okviru suradnje sa roditeljima u skupini se provodio projekt „Sve o pandama". Zahvaljujući ovom projektu i suradnji sa roditeljima, organiziran je posjet Zoološkom vrtu s ciljem da djeca vide pandu i uživo. Posjet je kod djece izazvao oduševljenje te se s njega vraćaju puna dojmova. U nastavku slijede neke od izjava djece nakon posjeta:

" Bilo mi je najljepše kada je striček hranio crvenu pandu."

" Bilo mi je najljepše kada su morski lavovi skakali kad im je striček bacao ribu."

" Malo me bilo strah šišmiša, ali su mi bili najbolji."

" Bilo mi je najljepše kod kozica jer su nam dale da ih dragamo."

 

 

 

Katolički vjerski program – odgojna skupina „Noina lađa“

U sklopu redovnih programa Dječjeg vrtića „Vrtuljak“, provodi se i program katoličkog vjerskog odgoja u skupini „Noina Lađa“. Skupina Noina Lađa je mješovita skupina, dob djece je od treće godine do polaska u školu. Ovakav raznolik sastav skupine pozitivno utječe na sva područja razvoja djeteta, jer ono ima priliku stjecati različitija iskustva, a samim time i usvajati više prosocijalnih ponašanja nego u homogenoj skupini.

Program katoličkog vjerskog odgoja isprepliće se kroz sva područja aktivnosti i djelatnosti. Aktivnosti vjerskog odgoja su duhovna nadogradnja i spoj svih događanja u skupini.  U skupini, uz ostale centre aktivnosti, nalazi se i centar za vjerske igre i aktivnosti.

 

Aktivnosti u skupini prate događanja u liturgijskoj godini, a u skupini se često provode projekti, obrađuju prikladni vjerski tekstovi te se uključuju u rad lokalne zajednice. Neki od primjera aktivnosti su: izrada makete Svete obitelji (Projekt „Odgojitelj – roditelj“), nastup na polnoćki u Crkvi Marije Kraljice Apostola, sudjelovanje u hodočašću dječjih vrtića Zagrebačke nadbiskupije u Mariju Bistricu, završna svečanost i oproštaj od predškolaca te euharistijsko slavlje u Crkvi Marije Kraljice Apostola.

 

 

Program Ranog učenja engleskog jezika – odgojna skupina „Smajlići“

U našem vrtiću provodi se program ranog učenja engleskog jezika za djecu od navršene 3. godine života do polaska u školu. Program provode odgojitelji sa položenim znanjem engleskog jezika u skupini „Smajlići“.

Predškolska je dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranih jezika. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje, jer u poticajnom okruženju dijete jezik usvaja spontano i situacijski te kroz iskustvo praktičnih aktivnosti s drugom djecom i odraslima.

 

U skupini se jezik uvodi postepeno, a aktivnosti se provode i na hrvatskom i engleskom jeziku. Jezične strukture se usvajaju kroz svakodnevne situacije, dnevni ritam skupine, pjesme, priče i ostale sadržaje. U sklopu plana i programa, s djecom se provode i aktivnosti kojima se obilježavaju anglosaksonski blagdani. Cilj ovih aktivnosti je osvijestiti kod djece običaje drugih kultura, obogatiti njihovo iskustva i spoznaju. Pomoću specifičnosti tih prigoda utječe se i na formiranje kulturnog identiteta djeteta te na njegov budući odnos prema društvu i okolini.

 

Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu sa potrebama i interesima djece. Djeca kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajaju znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju:

  • Uče pozdraviti, predstaviti se, reći svoju dob
  • Predstaviti članove obitelji
  • Imenovati predmete, igračke i igre s kojima se igraju u vrtiću i kod kuće
  • Brojati na engleskom, imenovati boje
  • Koristiti pojmove na engleskom jeziku
  • Upoznavaju se sa običajima zemalja engleskog govornog područja

 

 

 

Majčin dan

U tjednu pred Majčin dan (08. svibnja) u odgojnim skupinama našega vrtića provedene su razne aktivnosti kojima smo obilježili ovaj poseban i važan dan. Djeca su uz pomoć i podršku svojih odgojitelja izrađivala čestitke i ukrase za svoje mame, crtala i slikala portrete, slušala priče i recitacije na ovu temu te proslavila ovaj važan dan u obliku piknika na dvorištu vrtića.

U nastavku slijede izjave djece u dobi od 2 do 7 godina:

Moja mama voli… „Kad Vigo ide doma. Kad Vigo pava.“, „Jabuku, bananu, krušku.“, „Tatu.“, „Seku.“, „Čokoladu.“

„Moja mama se zove Nives. Igramo se sa figuricama i gledamo crtiće. Volim je jer je mama najdraža.“

„Najdraže mi je kad se cijeli dan mama sa mnom igra.  Moja mama ima veliku glavu.“

„Volim mamu jer je lijepa. Skupa radimo tortu i kolače. Beremo bobice koje su visoko.“

„Volim mamu jer je dobra i lijepa i voli se igrati sa mnom. Najviše volim kad se šetamo i kad mi pripremi lijepe haljine za vrtić.“

„Volim ju jer je dobra prema meni. Najviše volim kad igramo uno i čovječe ne ljuti se.“

„Volim kad ponekad spavam sa mamom. Volim ju jer je dobra, lijepa i zato što mi pomaže.“

„Volim mamu zato jer me svaku večer grli i ljubi.“

„Volim grliti mamu i volim ju jer me pusti da malo duže spavam. Najviše volim skakati po njoj i zezati ju.“

„Volim mamu jer mi radi dobre stvari, kad padnem da mi pomogne. Najviše volim kad se šetamo.“

 

 

 

Posjet Javnoj vatrogasnoj postrojbi Zaprešić

04. svibnja obilježava se dan svetog Florijana, zaštitnika vatrogasaca. Povodom tog dana, djecu i odgojitelje odgojnih skupina „Sovice“ i „Ježići“, ugostili su vatrogasci Javne vatrogasne postrojbe Zaprešić. Djeca su se upoznala sa vrlo važnim i odgovornim  zanimanjem vatrogasaca,  vatrogasnom postrojbom, opremom i vozilima. Uz to, vatrogasci su za djecu pripremili razne poligone i igre što je kod djece izazvalo veliku radost i oduševljenje.

 

 

 

Projekt „Put oko svijeta“

U skupini Točkice proveden je projekt Put oko svijeta od  siječnja do travnja 2022. godine. Aktivni sudionici projekta bila su djeca, roditelji i odgojiteljice Zdenka Huško i Marijana Andrec.

 

Ciljevi projekta su: razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema drugima, osobama različitog izgleda, jezika i potreba, upoznavanje djece s drugim kulturama i narodima te njihovom poviješću i tradicijom, načinu života u drugačijim uvjetima i dijelovima svijeta kao i upoznavanje različitosti biljnog i životinjskog svijeta te razvijanje partnerstva s roditeljima.

 

Zadaci projekta su: razvoj kreativnosti u različitim oblicima izražavanja i stvaranja, razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina te prosocijalnog ponašanja.

 

Djeca pokazuju interes za zastave zemalja svijeta. Listajući Atlas svijeta, dječaci su počeli crtati zastave. Ubrzo su djeca iz skupine počela prepoznavati sve više zastava i imenovati imena sve više država.

Na put oko svijeta Točkice su krenule upoznavajući europske države za koje su pokazali najviše interesa (Francuska, Italija, Španjolska, Portugal, Velika Britanija, Švedska, Slovenija, Slovačka, Rumunjska, Bosna i Hercegovina, Rusija, Vatikan, Austrija i Njemačka). Kraj putovanja po Europi završili smo našom domovinom Hrvatskom. Djeca su upoznala hrvatsku zastavu, grb, himnu, krajeve svojih predaka (rodni kraj roditelja, djedova, baka), ljepote Nacionalnih parkova, poznate hrvatske izumitelje i izume, građevine…

Djeca upoznaju i ostale kontinente kroz raznolikost biljnog i životinjskog svijeta, različitost ljudskih rasa, jezika, pisma, glazbe, plesova i ostalih zanimljivosti.

U samoj skupini imamo multikulturalnu različitost te su nam roditelji, djedovi i bake puno pomogli u suradnji da realiziramo ovaj projekt i približimo djeci druge kulture.

 

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Svjetski dan svjesnosti o autizmu Glavna skupština UN-a odabrala je za obilježavanje 2. travnja čime želi skrenuti pozornosti javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja. U pastoralnom centru Marije Kraljice apostola u organizaciji udruge “Rubikon,” koja djeluje na području Zaprešića i brine o djeci sa poremećajem iz spektra autizma, djeca i odgojitelji iz odgojnih skupina “Krijesnice” i “Ježići” prigodnim programom obilježili su taj važan dan. Nakon prigodnog programa djeca su bila počašćena, a kasnije su imala priliku promatrati puštanje plavih balona koji su postali simbolom tog dana.

 

Vodeni Tjedan zdravlja

Povodom obilježavanja Svjetskog dana zdravlja 07.04., proslavili smo Tjedan zdravlja u vrtiću. Ove godine u središtu Tjedna zdravlja bila je voda. Vodeni Tjedan zdravlja trajao je u razdoblju od 04.04. do 08.04.2022. Djeca su imala priliku kroz razne aktivnosti saznati zašto nam je voda važna i neophodna za zdravlje, upoznati se sa vodom u prirodi, vodi koja nas gradi i okružuje, te o načinima očuvanja vode kako bi ostala čista i pitka.

 

Svjetski dan vode

Skupine našeg vrtića uključile su se u obilježavanje Svjetskog dana vode 22.03., te je isti prikazan kroz mnoge aktivnosti u kojima su djeca naučila nešto novo o vodi. Tako su kroz istraživačko spoznajne aktivnosti, razne sklopove aktivnosti i projekte imali jednostavne eksperimente s vodom i bojama, istraživali kako voda utječe na klijanje sjemenja i naučili da je voda izvor života. Obrađene su i prigodne slikovnice na temu vode. Održan je i susret s meteorologom Zoranom Vakulom koji nas je naučio više o vodi, oblacima te o vremenskim prilikama. Aktivnosti su nastavljene obilježavanjem Vodenog tjedna zdravlja u vrtiću.

 

 

Sklop aktivnosti „Šumske životinje“ 

U odgojnoj skupini „Zvjezdice“ provodio se sklop aktivnost pod nazivom „Šumske životinje“. Aktivnosti su se provodile u pedagoškoj godini 2021./2022., u razdoblju od listopada do ožujka.

Cilj projekta bio je upoznati djecu i proširiti njihova znanja o šumskim životinjama, njihovom domu, načinu života i posebnostima svake pojedine životinje. Iako su djeca već imala neka predznanja o šumskim životinja, ovaj projekt je djeci produbio njihova znanja, ali i otkrio nove informacije i činjenice. Ono što se pokazao  kao najveći uspjeh provedenih aktivnosti jest to što su djeca naočigled obogatila svoj rječnik.

Cilj navedenih aktivnosti bio je zadovoljiti dječji interes o šumskim životinjama i omogućiti djeci da steknu određena znanja i predodžbe o njima i šumi kao njihovom staništu ali i upoznati djecu sa karakteristikama i osobitostima šumskih životinja.

Provedenim aktivnostima kod djece smo razvijali:

-upoznavanje novih pojmova

-usvajanje novih naziva kao što su nazivi nekih vrsta životinja, zimski san, vrste šuma...

-usvajanje znanja o različitim vrstama životinja, njihovih životnih navika, čime se hrane poput medvjeda, vjeverice, ježa, lisice i sove

-vizualnu percepciju različitim fotografijama, enciklopedijama, pričama, knjigama

-dječju maštu i kreativnost (slikanje, bojanje, lijepljenje papirića)

Izložbu dječjih radova možete pogledati na slijedećem linku:

https://www.artsteps.com/view/62358ef43395dfe929a89ced?currentUser

 

ZDRAVA PREHRANA U ODGOJNOJ SKUPINI „SUNCE“

Tijekom jutarnjih voćnih užina primijetile smo da određeni broj djece ne jede voće. Ideja je upoznati djecu sa važnošću unosa voća za njihov rast i razvoj. Kako bi povećali motivaciju za konzumiranjem voća uključili smo djecu u pripremu voćnih salata i prirodnih sokova te samim time potaknuli djecu na iskustveno učenje. Samostalno pripremanje hrane pozitivno je djelovalo na dječje samopouzdanje, a posebno je potaknulo djecu na isprobavanje različitih okusa.

Djeca aktivno sudjeluju u pripremi voća (pranju voća, guljenju, sjeckanju za voćnu salatu). Aktivnost izaziva interes sve djece te privremeno mijenjamo prostorno organizacijsko uređenje sobe da omogućimo sudjelovanje svima, ali i sigurnost radi baratanja nožićima. Određeni broj djece kaže da kod kuće ne rade ovakve stvari jer im roditelji ne dozvoljavaju radi nereda koji se napravi.

Roditelji su se također aktivno uključili u projekt donoseći nam voće kroz cijeli tjedan kako bi mogli provoditi aktivnosti. Roditelji Golub predlažu da nam na jedan dan posude profesionalni sokovnik koji koriste u svojoj teretani. Donošenje sokovnika izaziva oduševljenje i interes kod djece od ranog jutra te nam omogućuje provođenje aktivnosti koje možda nismo planirale, ali su kod djece izazvale velik interes i pobudile su daljnju znatiželju i želju za isprobavanjem različitih okusa.

 

Ova fotografija nastala je u trenutku kada smo djeci rekle da ćemo zajedno s njima pripremiti štrudlu od jabuka za njihove roditelje. Istina je kada kažu da slika govori više od tisuću riječi. Ovako sretna, zadovoljna i samopouzdana djeca san su svakog roditelja i odgajatelja.

 

 

„DAN RUŽIČASTIH MAJICA“

Povodom obilježavanja Nacionalnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja djeca i djelatnici odjenuli su ružičaste majice. U predškolskoj skupini Krijesnice je u suradnji sa psihologinjom provedena radionica s djecom. U prvom dijelu radionice odgajateljica skupine je kroz aktivnost Hotel osjećaja s djecom obradila temu o borbi protiv vršnjačkog nasilja te zajedno sa psihologinjom vodila razgovor o emocijama. Djeca su aktivno sudjelovala i opisivala situacije u kojima se osjećaju tužno, ljutito, prestrašeno, sretno, itd. Nakon razgovora o emocijama psihologinja je pročitala terapeutsku slikovnicu Ruganje i odbacivanje bole: Magarac se osjeća poniženo, autorica Tatjane Gjurković i Tee Knežević (psihologinje u Centru Proventus). Djeca su osvijestila kako ruganje i odbacivanje utječe na druge te kako se pritom osjećaju. Nakon grupne aktivnosti imali su zadatak da slikovno prikažu kako se osjećaju kada se netko prema njima ne ponaša na primjeren način. U ostalim vrtićkim skupinama je također, kroz različite aktivnosti, obrađena tema borbe protiv vršnjačkog nasilja (likovne aktivnosti, izrada ružičastih majica, pisanje poruka dobrih djela, pomaganje starije djece mlađima, socio-emocionalne igre u paru, izrada ružičastih narukvica za svako dijete, razgovor o pravilima ponašanja, aktivnost stablo prijateljstva,…) te su i ostali djelatnici simbolično odjenuli ružičaste majice.

Autor teksta:

Nadalia Fiamengo Pirić, psihologinja,

 

U odgojnoj skupini „Noina lađa“, nakon razgovora s djecom o značenju toga dana, djeca su izrezala svoje ružičaste majice i na njima napisali svoje poruke. Obilježavanju ovoga dana uključile su se i odgojne skupine „Smajlići“ i „Medvjedići“ na način da su djeca i odgojiteljice simbolično obukli ružičaste majice te su kroz aktivnosti toga jutra naglasili važnosti ljubavi i empatičnog ponašanja prema prijateljima.

 

 

Projekt “Boje” u odgojnoj skupini “Sunce”

Početkom pedagoške godine i tijekom odgojno-obrazovnog rada u skupini Sunce uočili smo da nekolicina djece razlikuje i imenuje boje dok smo kod ostalih primijetili interes za spoznavanje boja.

 Ciljevi projekta su: potaknuti djecu na spoznavanje svijeta koji nas okružuje prepoznavanjem i imenovanjem osnovnih i izvedenih boja, analizirati pojave i predmete oko sebe i prikazati ih bojom, razvijati komunikaciju na materinjem jeziku, osobito slušanje i razumijevanje, te razvijati maštu i kreativnost.

Zadaci projekta su: poticati razvoj vizualne percepcije djece uočavanjem predmeta i okoline kroz boje, poticati razvoj pamćenja kroz ponavljanje, poticati razvoj artikulacije glasova, razvoj jezika kroz bogaćenje rječnika te poticati razvoj govornih vještina. Zatim poticati razvoj likovnog senzibiliteta za likovni materijal i sredstva, razvijati kognitivne sposobnosti kod djece potičući ih na manipuliranje i isprobavanje nestrukturiranih materijala te razvijati dječju prirodnu radoznalost, maštu i stvaralaštvo i općenito poticati razvoj dječje kompetencije.

U centre unosimo razne nestrukturirane i neoblikovane materijale, te didaktičke igre izrađene prema interesu djece. Svi ti materijali potiču dječju maštu, a njihovim kombiniranjem dijete na kreativan način ostvaruje i nadograđuje svoje zamisli. Igre različitim materijalima privlače više djece koja razmjenjuju svoje ideje, surađuju, pomažu jedni drugima te na taj način razvijaju svoje socijalne vještine. Dijete u ovim aktivnostima razvija i unapređuje sposobnost rješavanja problema. To se događa kada dijete ima plan koji pokušava ostvariti i pri tom nailazi na problemske situacije koje zatim različitim metodama pokušava riješiti.

Dječje stvaralaštvo i kreativnost vrlo su značajni u cjelokupnom dječjem razvoju. Zahvaljujući stvaralaštvu djeca imaju priliku bolje upoznati svoje mogućnosti, stvoriti pozitivnu sliku o sebi te iskazati svoju individualnost što je jedna od temeljnih odrednica holističkog pristupa i projektne metode.

 

 

Slikovnica u razvoju djeteta

Istraživanja i praktična iskustva pokazala su da čitanje slikovnica djeci od najranije dobi iznimno poticajno djeluje na djetetov kognitivni i socijalno-emocionalni razvoj. Dok odrasli čitaju djeci, između njih se stvara i gradi posebna veza uzajamnosti i bliskosti. Sigurnost, pažnja, ljubav samo su neke od potreba koje dijete zadovoljava zajedničkim čitanjem slikovnice. 

U odgojnoj skupini „Palčići“ slikovnica je često sredstvo u poticanju dječjeg razvoja. U prikupljanju slikovnica vodilo se računa o kvaliteti i vrijednosti svake pojedine slikovnice te primjerenosti dobi djece odgojne skupine. U prikupljanju slikovnica uključili su se i roditelji kroz donacije. Uz svakodnevno čitanje slikovnica djeci i prepričavanje po slikama, u skupini su izvođene kratke dramsko-scenske improvizacije sa štapnim lutkama nakon pročitane priče.

U odgojnoj skupini Palčići čitanje slikovnica:

  • pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog;
  • potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
  • uvodi dijete u svijet umjetnosti i književnosti;
  • unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
  • pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti i pamćenja;
  • uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, omogućuje stjecanje znanja;
  • bogati dječji rječnik i govorne sposobnosti;
  • bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
  • razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga;
  • pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
  • pomaže djetetu da zavoli knjigu.

 

Važnost čitanja u predškolskoj dobi

Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog te pozitivno djeluje na sve aspekte dječjeg razvoja. Ljubav prema slikovnicama, knjigama i čitanju poticala se u jasličkoj skupini „Ptičice“. Zahvaljujući suradnji sa roditeljima, kroz donaciju pregršt kvalitetnih i razvojno primjerenih slikovnica i sliko priča, djeca su imala priliku uživati u istraživanju raznih sadržaja. Slikovnice za jasličku djecu više sliče igrački no knjizi – rasklapaju se, sastavljaju u maštovite oblike, izrezane su i oblikovane prema nekom liku na slici, debele su i izrađene od kartona ili su mekane i savitljive, izrađene od tkanine, spužve ili plastike. Djeca su uz pomoć odgojitelja naučila baratati sa slikovnicama, a posebno su ih radovale one slikovnice neobičnih oblika i drugačijih materijala.

Ljubav prema pisanoj riječi potičemo i u starijim skupinama. Tako se u predškolskoj skupini „Domaći“ proveo projekt „Svijet bajki“. Navedenom projektu je prethodio projekt „Roditelj priča priču“ koji se održao u godini pred pandemiju. Cilj projekta bio je razvijati kod djece ljubav prema čitanju te osnažiti suradnju sa roditeljima. Za vrijeme trajanja projekta roditelji su kao gosti u skupini pričali, čitali ili pjevali priče. Navedene su aktivnosti kod djece izazvale veliki interes stoga u Godini čitanja skupina ulazi u projekt „Svijet bajki“. Djeca su imala priliku upoznati se sa raznim pričama i bajkama te razvijati svoj vokabular i maštu. Uspješnost projekta vidljiv je u dječjim likovnim radovima, dobroj atmosferi u skupini, domišljatim dramatizacija i dječjem stvaralaštvu kroz osmišljavanje, izradu i prezentaciju vlastitih priča.

 

 

Godina čitanja 2021.

Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i roditelja, potiče ugodu i zadovoljstvo te uvodi dijete u svijet književnosti.

Skupina Točkice uključila se u nacionalni projekt - Godina čitanja 2021., u ožujku 2021., a trajao je do lipnja 2021. Aktivni dionici projekta bila su djeca, njihovi roditelji te odgojiteljice Iva Skender i Marijana Andrec. U projekt se uključila i gradska knjižnica Ante Kovačić.

Cilj projekta bio je približiti djeci kulturu čitanja i pisanu riječ, kao i osnaživanje partnerstva roditelja, vrtića i lokalne zajednice.

Na početku projekta roditeljima je ponuđena anketa o navikama čitanja djeci, a svaki roditelj dobio je i pristupnicu za besplatno učlanjenje u knjižnicu. Djeca i roditelji odlazili su po slikovnicu koju bi čitali preko vikenda, a zatim ju donosili i u vrtić gdje se čitala u nadolazećem tjednu.

Projektom smo obuhvatili 20 slikovnica edukativnog, tematskog, ali i zabavnog karaktera. 

Provedene aktivnosti unutar skupine: formiranje centra knjižnice, čitanje priča, ilustracije i dramatizacije priča, izrada slikovnica, bonton u knjižnici, upoznavanje zanimanja knjižničar, razgovori o pročitanome.

Zbog epidemioloških mjera skupina nije mogla posjetiti knjižnicu. Iz tog razloga, vrtić je posjetila knjižničarka te pročitala djeci priču „Mladi gospodin Aqua“, autorice Ivanke Blažević Kiš. Poznata dječja spisateljica javila se djeci i videoporukom.

Projekt je završio izložbom likovnih radova u GK Ante Kovačić.

 

Igračkom do dječjeg osmijeha

Odgojne skupine Šapice, Zvjezdice i Sunce sa svojim odgojiteljima sudjelovale su u humanitarnom projektu KBC-a Rebro Zagreb pod nazivom “Igračkom do dječjeg osmijeha” u sklopu kojeg se prikupljaju igračke za najmlađe pacijente. Djeca su odvojila svoje igračke i slikovnice te ih zajedno sa svojim roditeljima oprali, obrisali i uredno zapakirali kao poklone. Donijeli su ih u DV Vrtuljak odakle će se transportirati na KBC Rebro Zagreb.


 

 

RODITELJ KAO SUKREATOR PROJEKTA „RASTIMO ZAJEDNO”

Međunarodna profesionalna interdisciplinarna zajednica učenja stručnjaka u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ( ENNEA ) organizirala je međunarodnu stručno-znanstvenu online konferenciju pod nazivom :

„ Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma

na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu

i Republici Hrvatskoj“

Konferencija je održana 23. i 24. travnja 2021. godine. U okviru sekcije Osnaživanje partnerstva s roditeljima i zajednicom odgojiteljica Ivana Džoja predstavila je projekt proveden u našem vrtiću: Roditelj kao sukreator projekta „Rastimo zajedno“. Projekt je proveden u odgojnoj skupini Mačići pod vodstvom odgojiteljica Tajane Polek i Ivane Džoja.

Sažetak

Djeca danas sve manje vremena provode sa svojim obiteljima, a sve više u odgojno-obrazovnim ustanovama i zbog toga je jako važna suradnja između obitelji i odgojno-obrazovnih ustanova. Dobrobiti te suradnje su višestruke, kako za obitelj, tako i za dijete, ali i za odgajatelje.

Vođeni idejom Edwina A. Lockea, kako postavljanje jasnih, dobro razrađenih i dostižnih ciljeva djeluje motivirajuće te se njima ostvaruje povećana učnkovitost i bolja izvedba, a ljudi koji sudjeluju u definiranju cilja aktivnije će sudjelovati i u njegovoj realizaciji, roditelji su potaknuti na aktivno uključenje u kreiranju kurikuluma. Ovim radom želi se prikazati kako se u DV Vrtuljak roditeljima omogućava da ostvare svoje „pravo na sudjelovanje“. Roditeljima su ponuđeni novi modaliteti suradnje koji uključuju analizu i vrednovanje procesa uz dugoročnu dobrobit razvoju osobnosti pojedinca. Time je stvorena  zajednica roditelja i odgajatelja  koji razvijaju zajednički diskurs i suradnju s ciljem poboljšanja prakse i podizanja roditeljskih kompetencija. Vrtić i obitelj su suradničke ekipe jer imaju  zajednički cilj, a to je odgoj djeteta. Ovakav vid suradnje i kontuiranog uključivanja roditelja u rad skupine pozitivno utječe na sve aktivne sudionike procesa.

Roditelji su samostalno osmišljavali aktivnosti za skupinu u skladu sa razvojnom dobi djece te osiguravali potrebne materijale, a sve nastalo provedbom tih aktivnosti je implementirano u daljni rad skupine.

Ključne riječi: kurikulum, kompetencije, partnerstvo, ciljevi, vrednovanje procesa.

Literatura:

  1. Hansen, K. A., Kaufmann, R. K. i Burke Walsh, K. (2001). Kurikulum za vrtiće. Razvojno-primjereni program za djecu od 3 do 6 godina.Zagreb: Udruga roditelja Korak po korak.
  2. Locke, E. A., Latham, G. P.(1990). A theory of goal setting and task performance. New Yersey

 

 

PROJEKT „MOJE TIJELO“

Projekt se provodio krajem siječnja 2021.godine, u skupini „Ljubičice“ (3,1-4,9), a provodile su ga odgojiteljice Marija Gjermek i Ivana Novoselec.

Cilj projekta je bio pomoć djetetu da upozna svoje tijelo i postane svjesno svojih potreba.

Projekt smo provodile kroz razne aktivnosti: upoznavanje s dijelovima ljudskog tijela, imenovanje organa, pravilno pranje ruku, higijena zubi, pravilna prehrana, važnost tjelovježbe i boravka na svježem zraku. Od likovnih aktivnosti s djecom smo izradile veliki obris tijela našeg prijatelja te smo mu nacrtali organe, a crtali smo i kostur te žile u našem tijelu.

Pjevali smo pjesmice „ Šubi-dubi“, “Glava, ramena, koljena“,“Hoki-poki“ . Čitali smo slikovnice :“Petra ide liječniku“, „Kupam se“, „Gric i Grec“,“Jana i higijena“, a proučavali smo i enciklopedije o tijelu.

Djeca su kroz projekt proširila spoznaje o svom tijelu, razvila svijest o sebi, naučila dijelove svog tijela, organe te njihove funkcije.

Projekt je u djece izazvao veliki interes. U projektu su sudjelovala sva djeca te je time ostvareno i zajedništvo u skupini.

ZDRAVSTVENI ODGOJ U VRTIĆU JE PRVA STEPENICA ZDRAVOG NAČINA ŽIVLJENJA.

Razvoj fine motorike od najranije dobi

Fina motorika je niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake (posebno prstiju) radi izvođenja malih, preciznih pokreta. Usko je vezana uz koordinaciju oko-ruka (mogućnosti da ruka i prsti pravilno izvrše zadatak koji smo vidjeli okom). Fina motorika nužna je za izvođenje nebrojeno mnogo svakodnevnih zadataka koje mi odrasli izvodimo s lakoćom, a koje djeca od rođenja do predškolske dobi moraju uvježbavati kroz zabavne aktivnosti koje će prihvatiti kao igru. 
U skupini Lavići od rujna razvijamo finu motoriku djece, praćeno njihovim interesima i vodstvom, a sve kroz igru i inicijativu djece. Tako su aktivnosti za razvoj fine motorike uklopljene u svakodnevne aktivnosti skupine – likovne, istraživačke, manipulativne. Jedne od svakako djeci dražih aktivnosti su likovne – slikanje kistom i baratanje istim, izrada kolaža s kojim su se djeca susrela prvi puta, svakodnevno crtanje i šaranje. Ovo su važne aktivnosti za koordinaciju oko – ruka; dijete treba manipulirati predmetima kako bi došlo do željenog rezultata (stavljanje kista u boju, zatim slikanje po papiru; otvaranje i zatvaranje flomastera; mazanje ljepila na papir i ljepljenje papirića na isto mjesto; rezanje škaricama u linijama, pokreti prstima (otvaranje-zatvaranje škarica)). Djeca su spontanu krenula u aktivnost nizanja perli na špagu, po svojim željama, a odgojitelji su tu igru proširili i ponudili djeci perle koje se nižu prema zadanom predlošku - dijete treba koristiti obje ruke odjednom, jednom za držanje štapića, a drugom za slaganje perli. Ove aktivnosti su svakodnevno prisutne u skupini, nadograđuju se i slušaju dječji interesi i potrebe. Dijete dobro razvijene fine motorike biti će sposobno izvršavati praktične aktivnosti koje se odnose na brigu za samoga sebe: pravilno jesti žlicom, vilicom, pa i nožem, počistiti prosipanu hranu, otvoriti/zatvoriti bočicu sa sokom, otkopčati/zakopčati gumbe, otvoriti/zatvoriti patentni zatvarač na jakni, zavezati cipele.